sábado 25 octubre, 2025
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Arts Escèniques

L’Institut Valencià de Cultura i la Universitat de València presenten la 34 edició del festival Serenates

Redacció Redacció
14 de junio de 2021
en Arts Escèniques, Clàssiques, Contemporànies, Notícies
79 1
0
Presentació del Festival Serenates

Presentació del Festival Serenates

128
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

Amb huit concerts, se celebrarà del 24 de juny a l’1 de juliol al claustre de l’edifici històric de la Universitat de València

L’Institut Valencià de Cultura i la Universitat de València han presentat la 34 edició del festival Serenates, que se celebrarà al claustre de La Nau del 24 de juny a l’1 de juliol. L’edició d’enguany inclou huit concerts, entre els quals destaquen les actuacions del cantautor Pablo Milanés, així com les de les formacions professionals valencianes i les agrupacions de joves estudiants.

Les Serenates 2021 portaran com a artista convidat el cantautor Pablo Milanés, el pròxim dia 26 de juny, que presentarà a la Universitat de València la seua darrera producció, ‘Días de luz’, un espectacle íntim, sorprenent i emocionant que obri un nou horitzó esperançador en aquests moments tan crítics i incerts.

Des del seu naixement, SERENATES dedica la seua programació, de base eclèctica, a la música composta i interpretada principalment per músics valencians. A més, una de les seus finalitats és esdevindre en escenari per a la formació, la creació i la innovació, d’ací que servisca de marc d’estrenes absolutes i de debuts de produccions pròpies.

Altres característiques que diferencien SERENATES de la resta de propostes culturals valencianes són l’alta participació de músics joves (enguany, més del 60% dels artistes són menors de 26 anys), així com de dones (les quals formen més del 65 % de l’elenc).

Programació

Com és habitual en la programació de Serenates, actuaran així mateix les diferents formacions universitàries valencianes, aprofitant aquest marc emblemàtic per a presentar, d’una banda, dues estrenes absolutes. D’una banda, el Grup de Dansa de la Universitat de València, acompanyat pels músics de l’Acadèmia Capella de Ministrers, donarà el tret d’eixida al festival amb la producció pròpia ‘Abans de la llum’.

D’altra bansa, sota la direcció de Francesc Valldecabres, l’Orfeó Universitari de València, en la seua actuació del diumenge 27, oferirà el concert ‘Distopia’ que inclourà el debut de l’obra ‘This is your judgement’, de la jove compositora Llum Martín, sobre conceptes d’utopia i distopia.

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València reprendrà en Serenates, dilluns 28, la programació extraordinària pel seu 25é aniversari amb un concert dedicat a Verdi, juntament amb alumnes de cant del Conservatori Superior de Música de València, tots ells a les ordes de la directora titular de l’OFUV, Beatriz Fernández Aucejo.

L’Orquestra de València tornarà al claustre de La Nau, divendres 25, amb un programa del cicle dedicat a Amparo i José Iturbi pel 125é aniversari del naixement del segon. Sota la batuta del director valencià David Gómez, l’Orquestra interpretarà una obertura de Martín i Soler, un concert per a dos pianos i una simfonia de Mozart. L’entrada per a aquest espectacle serà gratuïta amb reserva prèvia 72 hores abans del començament.

Una altra agrupació que repeteix en Serenates és Melòmans. Dimarts 29, torna al claustre de l’edifici històric de la Universitat amb una proposta musical fresca, dinàmica i divertida: ‘Se canta pero no se toca-Live’ és l’espectacle que, a través de quatre veus a cappella, realitzarà una revisió de cançons de hui i d’ahir («i de la setmana que ve», diuen), amb l’humor com a vehicle.

No faltarà en Serenates el paper protagonista de la dona (més del 65% dels participants en el festival són dones) amb l’homenatge de Kairós Project, dimecres 30, a la figura de Nadia Boulanger, l’obra de la qual és fonamental en la transició musical entre els segles XIX i XX.

Finalment, clourà el 34 Festival Serenates, dijous 1 de juliol, l’actuació de l’Orquestra de Jazz del Conservatori Superior de Música Joaquim Rodrigo de València, dirigida per Jesús Santandreu. Aquesta jove formació posarà en escena una interpretació dinàmica que desplegarà nombrosos matisos i colors del repertori per a big band tradicional i contemporània, amb una interessant miscel·lània de pop modern, arranjaments sobre obres del romanticisme rus i altres tocs atrevits.

El festival Serenates arriba el 2021 a la seua 34a edició, coproduït per la Universitat de València i l’Institut Valencià de Cultura-GVA, amb la col·laboració de nombroses institucions i entitats: Diputació de València, Ajuntament de València, Palau de la Música de València, Fundació Banc Sabadell, Fundació Bancaixa, Escola d’Art i Superior de Disseny (EASD) de València, i Conservatori Superior de Música Joaquim Rodrigo de València.

Per la seua banda, la imatge del cartell del festival ha estat creada per l’alumna de Grau en Disseny de l’EASD València Irene Rubio Pérez, guanyadora del concurs convocat per la Fundació General de la Universitat de València i l’Escola. La il·lustració capta la llum nocturna que caracteritza el festival, així com el seu caràcter heterogeni.

Tots els espectacles començaran a les 22.00 hores i la venda d’entrades, a un preu simbòlic de 3 euros, s’efectuarà a través de latenda.es/entrades, excepte per al concert de l’Orquestra de València el dia 25 de juny, que és gratuït amb reserva prèvia a partir de 72 hores abans del començament. La capacitat per a tots els espectacles serà limitada.

Redacció

Redacció

Relacionades Publicacions

La 2 de TVE emet demà dissabte el Concert Extraordinari Solidari per la dana de l’OV i OCV que va ser dirigit per Gustavo Dudamel el 3 de febrer
Clàssiques

La 2 de TVE emet demà dissabte el Concert Extraordinari Solidari per la dana de l’OV i OCV que va ser dirigit per Gustavo Dudamel el 3 de febrer

24 de octubre de 2025
Cambra al Palau inicia una gran temporada amb 33 concerts, 14 més que l’edició passada
Clàssiques

Cambra al Palau inicia una gran temporada amb 33 concerts, 14 més que l’edició passada

22 de octubre de 2025
Els teatres municipals de València anticipen la nova temporada fins a gener
Arts Escèniques

Els teatres municipals de València anticipen la nova temporada fins a gener

16 de octubre de 2025
Publicació Següent
Finalistes del premi Iturbi

Pianistes de 15 països ultimen la preparació per al Premi Iturbi de València

Campus Berklee

L’Institut Valencià de Cultura i Berklee València programen un curs d’arranjaments i composició

Projecte Iguals

“IGUALES, sin ningún GÉNERO de dudas”, nou projecte discogràfic solidari de l'ONG “Músics Solidaris Sense Fronteres”, es presenta a Llíria

Seguisca'ns

PALAU MUSICA PALAU MUSICA PALAU MUSICA
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

L’Ajuntament convoca 11 places per al Conservatori i la Banda Municipal i inverteix més de mig milió en la compra d’instruments

L’Ajuntament convoca 11 places per al Conservatori i la Banda Municipal i inverteix més de mig milió en la compra d’instruments

1 semana hace
El CIBM Ciutat de València 2026 inclourà com a peça obligada “Ressorgir”, en homenatge als voluntaris de la dana i en record de les víctimes

El CIBM Ciutat de València 2026 inclourà com a peça obligada “Ressorgir”, en homenatge als voluntaris de la dana i en record de les víctimes

1 semana hace
Donació a la Banda Municipal d’un disc històric amb la gravació de L’entrà de la Murta i de l’Himne de l’Exposició

Donació a la Banda Municipal d’un disc històric amb la gravació de L’entrà de la Murta i de l’Himne de l’Exposició

2 semanas hace
Schola Cantorum de La Vall d’Uixó presenta la sarsuela “Agua, Azucarillos y Aguardiente”

Schola Cantorum de La Vall d’Uixó presenta la sarsuela “Agua, Azucarillos y Aguardiente”

1 semana hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Certàmens i Concursos
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • Entrevistes
  • Events
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Ópera
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals
  • Vist a les Xarxes

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
jg jg jg
PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA
POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025
cultura cultura cultura
SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ

Destacades

Els teatres municipals de València anticipen la nova temporada fins a gener

L’Ajuntament convoca 11 places per al Conservatori i la Banda Municipal i inverteix més de mig milió en la compra d’instruments

El Escalante estrena su nueva producción ‘Todo saldrá mal (y será perfecto)’ de la mano de Infinito Teatro

Schola Cantorum de La Vall d’Uixó presenta la sarsuela “Agua, Azucarillos y Aguardiente”

Comunicado de ASVEM sobre ayudas fiscales al sector de la música al tiempo que reclama la nueva Dirección general prometida

Donació a la Banda Municipal d’un disc històric amb la gravació de L’entrà de la Murta i de l’Himne de l’Exposició

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

7 de abril de 2021

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (2)
  • Arts Escèniques (242)
  • Certàmens i Concursos (69)
  • Clàssiques (566)
  • Contemporànies (505)
  • Educació (79)
  • Entrevistes (92)
  • Events (1)
  • Ja al seu abast (20)
  • lasBandas (37)
  • Notícies (5.338)
  • Ópera (27)
  • Opinió (38)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (5)
  • Resta de Espanya (8)
  • Societats Musicals (1.843)
  • Vist a les Xarxes (14)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.