jueves 27 agosto, 2026
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas lasBandas Certàmens i Concursos

CIBM26. Un jurat de prestigi internacional per al Certamen de València garanteix la qualitat artística del Certamen

L'edició d'enguany torna a reunir un grup de personalitats procedents de diferents àmbits de la música: directors d'orquestra, compositors, instrumentistes de reconegut prestigi internacional i especialistes en pedagogia musical.

Virgilio Leal Virgilio Leal
11 de julio de 2026
en Certàmens i Concursos
85 2
0
CIBM26. Un jurat de prestigi internacional per al Certamen de València garanteix la qualitat artística del Certamen
140
COMPARTIDOS
1.7k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

Poques competicions musicals reuneixen cada any un elenc d’especialistes tan divers i qualificat com el Certamen Internacional de Bandes de Música «Ciutat de València».

La qualitat de les agrupacions participants constitueix, sens dubte, l’eix central del concurs, però el prestigi aconseguit al llarg de 140 anys d’història també se sustenta en el nivell professional dels qui integren els seus jurats.

L’edició d’enguany torna a reunir un grup de personalitats procedents de diferents àmbits de la música: directors d’orquestra, compositors, instrumentistes de reconegut prestigi internacional i especialistes en pedagogia musical.

Tots ells aporten trajectòries consolidades a Europa i els Estats Units, amb experiències que abasten la interpretació, la composició, la docència superior i la direcció artística d’importants institucions musicals.

El jurat encarregat de valorar les actuacions de la Secció Lliure, la Secció Tercera i la Secció Segona està integrat

• per la directora austríaca Clara Ziegelbauer,

• el clarinetista i director valencià Joan Enric Lluna

• i el compositor i productor Nino Díaz. Tres perfils complementaris que representen la tradició centreeuropea de la direcció, l’excel·lència interpretativa i la creativitat compositiva contemporània.
Per part seua, les màximes categories del Certamen —la Secció Primera i la prestigiosa Secció d’Honor— estaran avaluades per un jurat d’extraordinari nivell format per la compositora valenciana Amparo Edo, actualment una de les creadores espanyoles amb major reconeixement internacional;

•el director d’orquestra Josep Vicent, habitual en escenaris d’Europa, Amèrica i Àsia;

•el compositor i director Óscar Colomina, àmpliament vinculat al repertori simfònic per a banda;

•la llegendària directora estatunidenca Paula Crider, considerada una referència mundial en la pedagogia bandística;

•i el director valencià Sergio Alapont, la carrera operística del qual i simfònica es desenvolupa en alguns dels principals teatres internacionals.

La composició de tots dos tribunals reflecteix el caràcter internacional que des de fa dècades distingeix al Certamen de València. La combinació de sensibilitats artístiques, experiències professionals i procedències geogràfiques diferents garanteix una avaluació àmplia i equilibrada, en la qual aspectes com la qualitat sonora, la interpretació, la direcció musical, l’afinació, la construcció del discurs artístic i la fidelitat a la partitura són analitzats des de múltiples perspectives.

En un concurs en el qual les diferències entre les millors bandes solen mesurar-se per xicotets matisos, l’experiència acumulada per aquests especialistes constitueix una de les majors garanties per a les formacions participants. Tots ells coneixen en profunditat el repertori simfònic per a banda i l’evolució que aquest ha experimentat durant les últimes dècades, tant des del punt de vista interpretatiu com compositiu.

Més enllà de la proclamació dels premis, el treball del jurat contribueix també a mantindre el prestigi internacional del Certamen i a estimular la constant millora artística de les societats musicals. Les seues valoracions, fruit d’una dilatada experiència professional i d’una reconeguda autoritat musical, representen un dels pilars sobre els quals continua construint-se la reputació d’un dels concursos bandísticos més importants del món.

Quí ès qui. Jurado de la Secció Lliure, Secció Tercera i Secció Segona

Clara Ziegelbauer
Directora d’orquestra i pedagoga austríaca, Clara Ziegelbauer ha desenvolupat una destacada carrera en l’àmbit de les bandes simfòniques i la formació de joves directors. Habitual convidada en concursos internacionals, cursos de direcció i projectes educatius europeus, és reconeguda per una direcció rigorosa, expressiva i especialment atenta a la qualitat del so i a l’equilibri de les formacions.
Joan Enric Lluna
Un dels clarinetistas espanyols de major prestigi internacional, Joan Enric Lluna compagina la seua activitat com a solista, director i professor. Clarinet solista de la Orquestra de la Comunitat Valenciana des de la seua fundació per Lorin Maazel, és a més fundador del ensemble Moonwinds i director del Festival Internacional Residències de Música de Cambra de Godella. La seua intensa activitat concertística i docent li ha convertit en una figura de referència en la interpretació del clarinet i en la música de cambra europea.
Nino Díaz
Compositor, productor, arranjador i multiinstrumentista, Nino Díaz desenvolupa una trajectòria caracteritzada per la versatilitat i la innovació. Ha treballat en projectes simfònics, cinematogràfics, audiovisuals i escènics, transitant amb naturalitat entre la música clàssica, el jazz, el flamenc i altres llenguatges contemporanis. El seu perfil aporta al jurat una mirada oberta cap a la creativitat musical.

Quí ès qui?Jurado de la Secció Primera i Secció d’Honor

Amparo Edo
Compositora i trompista valenciana establida als Estats Units, Amparo Edo dirigeix el Departament de Contemporary Writing and Production del Berklee College of Music de Boston. Les seues composicions han rebut nombrosos premis internacionals i són interpretades per prestigiosos conjunts i solistes. També desenvolupa una intensa activitat com orquestadora i conferenciant, sent una de les creadores espanyoles amb major projecció internacional.
Josep Vicent
Director d’orquestra valencià amb una consolidada carrera internacional, Josep Vicent ha estat al capdavant d’importants orquestres i festivals a Europa i Amèrica. Reconegut per la seua energia interpretativa i el seu compromís amb la música contemporània, ha impulsat nombrosos projectes d’innovació artística i divulgació musical.
Óscar Colomina
Compositor, director i professor valencià, Óscar Colomina és un dels autors més representatius del repertori actual per a banda simfònica. Les seues obres són interpretades habitualment per agrupacions nacionals i internacionals, destacant per una escriptura de gran riquesa tímbrica i un profund coneixement de les possibilitats expressives de la banda.
Paula Crider
Figura històrica de la direcció bandística als Estats Units, Paula Crider ha format a diverses generacions de directors des de la Universitat de Texas. La seua influència en l’ensenyament de la direcció i en el desenvolupament de les bandes norteame

ricanas le ha valido numerosos reconocimientos, siendo considerada una de las personalidades más respetadas del panorama internacional.

Sergio Alapont

Director de orquesta valenciano con una importante carrera en el ámbito operístico y sinfónico, Sergio Alapont ha dirigido producciones en algunos de los principales teatros europeos, americanos y asiáticos. Su amplio repertorio y su experiencia al frente de grandes formaciones convierten su presencia en el jurado en una garantía de excelencia artística.

 

Virgilio Leal

Virgilio Leal

Relacionades Publicacions

Festival de Música de Cine de la Marina Alta: La música de «Gladiator», «Troya», «El último mohicano» y otros grandes títulos histórico sonará el 22 de agosto en el concierto de clausura de SONAFILM
Certàmens i Concursos

Festival de Música de Cine de la Marina Alta: La música de «Gladiator», «Troya», «El último mohicano» y otros grandes títulos histórico sonará el 22 de agosto en el concierto de clausura de SONAFILM

19 de agosto de 2026
San Clemente de la Mancha, ganadora del XVI Certamen de Bandas de Música de Cine de Cullera
Certàmens i Concursos

San Clemente de la Mancha, ganadora del XVI Certamen de Bandas de Música de Cine de Cullera

5 de agosto de 2026
CIBM26. Alegria en Cullera. La Santa Cecilia s’en du el Certamen al guanyar la Secció d’Honor
Certàmens i Concursos

CIBM26. Alegria en Cullera. La Santa Cecilia s’en du el Certamen al guanyar la Secció d’Honor

20 de julio de 2026
Publicació Següent
El Concurs Internacional de Violí de Cullera ja té els seus huit semifinalistes

El Concurs Internacional de Violí de Cullera ja té els seus huit semifinalistes

Nova temporada del Palau de la Música que celebra el 40é aniversari amb vora 60 grans concerts i la renovació d’Alexander Liebreich

Nova temporada del Palau de la Música que celebra el 40é aniversari amb vora 60 grans concerts i la renovació d’Alexander Liebreich

La Artística, encargada de clausurar la XVIII Bienal de Música de Buñol

La Artística, encargada de clausurar la XVIII Bienal de Música de Buñol

Seguisca'ns

gobierno gobierno gobierno
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

La Crónica del Mano a Mano de Buñol. Cuando la rivalidad se convierte en Arte

La Crónica del Mano a Mano de Buñol. Cuando la rivalidad se convierte en Arte

2 semanas hace
Saül Gómez se despide del Mano a Mano con La Armónica con un programa memorable: “La ilusión, compromiso y emoción es difícil de encontrar en cualquier otro escenario”

Saül Gómez se despide del Mano a Mano con La Armónica con un programa memorable: “La ilusión, compromiso y emoción es difícil de encontrar en cualquier otro escenario”

2 semanas hace
Se anuncia el Mano a Mano de Buñol para el 15 de agosto, el clásico concierto de cada verano

Se anuncia el Mano a Mano de Buñol para el 15 de agosto, el clásico concierto de cada verano

4 semanas hace
Se anuncia el Mano a Mano de Buñol para el 15 de agosto, el clásico concierto de cada verano

Editorial lasBandas #83: Mano a Mano de Buñol 2026: una noche que vuelve a detener el tiempo

4 semanas hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Certàmens i Concursos
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • Entrevistes
  • Events
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Ópera
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals
  • Vist a les Xarxes

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
jg jg jg
PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA
POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025
cultura cultura cultura
SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ

Destacades

El Festival FiMuVin de Requena reúne a Plácido Domingo, Ainhoa Arteta y Antonio Gandía en una gala lírica

La Crónica del Mano a Mano de Buñol. Cuando la rivalidad se convierte en Arte

Saül Gómez se despide del Mano a Mano con La Armónica con un programa memorable: “La ilusión, compromiso y emoción es difícil de encontrar en cualquier otro escenario”

MUS·INCUBA continúa impulsando proyectos y empresas del sector musical a través de su Ruta gratuita de diagnóstico y acompañamiento

La Diputació concedix dos milions d’euros a més de 300 societats musicals de la província de València

Nits de luxe a Cullera; quan sona l’òpera i la sarsuela

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

7 de abril de 2021

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (3)
  • Arts Escèniques (248)
  • Certàmens i Concursos (108)
  • Clàssiques (605)
  • Contemporànies (515)
  • Educació (81)
  • Entrevistes (94)
  • Events (1)
  • Ja al seu abast (20)
  • lasBandas (38)
  • Notícies (5.372)
  • Ópera (32)
  • Opinió (40)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (6)
  • Resta de Espanya (8)
  • Societats Musicals (1.880)
  • Vist a les Xarxes (14)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.