sábado 30 septiembre, 2023
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Notícies Contemporànies

Les Arts celebra l’aniversari de Rossini amb una marató d’òpera, concerts, recitals, activitats gastronòmiques, música DJ, col•loquis i cinema

Redacció Redacció
19 de febrero de 2020
en Contemporànies
79 1
0
Les Arts celebra l’aniversari de Rossini amb una marató d’òpera, concerts, recitals, activitats gastronòmiques, música DJ, col•loquis i cinema
128
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

El Palau de les Arts celebra del 20 al 29 de febrer el naixement de Gioachino Rossini amb un festival d’activitats al voltant de la figura del compositor nascut a Pesaro i del seu llegat cultural, que culminarà amb l’estrena de l’òpera ‘Il viaggio a Reims’ el dissabte 29 de febrer a la Sala Principal. Amb el nom de ‘Marató Rossini’, Les Arts proposa una completa agenda d’òpera, música simfònica, recitals, activitats gastronòmiques, tallers didàctics, trobades i col·loquis, a més de música DJ i sessions cinematogràfiques en diferents punts de la ciutat de València i també de Castelló.  

El director artístic de Les Arts, Jesús Iglesias Noriega, ha presentat hui en conferència de premsa aquesta nova iniciativa que ofereix, “a través d’una figura transversal com Rossini, un ampli i variat ventall de propostes culturals que transcendeixen més enllà del musical perquè cada ciutadà puga trobar el seu espai en Les Arts i en la seua programació”.   En aquest sentit, Iglesias Noriega ha destacat la col·laboració empresarial i institucional que ha permés la deslocalització de les activitats que, a més de Les Arts, albergaran espais com el Museu de Belles Arts de Castelló, l’IVAM, la Filmoteca, el Centre Cultural La Nau, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo i els Cines Lys.  

La ‘Marató Rossini’ transcendirà, a més, l’obra artística del genial compositor per a explorar i experimentar la seua prestigiosa fama de ‘bon vivant’. Les reconegudes habilitats culinàries de Rossini arribaran al circuit gastronòmic valencià, mitjançant la col·laboració de Turisme i la Federació Empresarial d’Hostaleria de València (FEHV), per a degustar les seues cèlebres receptes en diversos punts de restauració de la província de València.  

Les Arts recorda que els concerts, els recitals, les xarrades i els col·loquis són de lliure accés fins a completar-se l’aforament de les sales. De la mateixa manera, la sessió d’òpera als Cines Lys també és gratuïta. Per a més informació sobre aquest tema, els interessats poden consultar el web de Les Arts.  

Agenda  

L’activitat comença el dijous 20 de febrer amb el recital dels artistes del Centre de Perfeccionament Plácido Domingo al Museu de Belles Arts de Castelló. La soprano Larisa Stefan, acompanyada dels pianistes Carlos Sanchis i José Miguel Román, dedicarà la seua actuació a l’obra del mestre de Pesaro.  

El diumenge, 23 de febrer, els Cines Lys projecten en sessió matinal (11.00 hores) l’enregistrament de l’òpera ‘Il barbiere di Siviglia’ a l’Arena de Verona en 2018, amb Daniel Oren en el pòdium, Hugo de Ana com a director d’escena i Leo Nucci en el paper de Fígaro. A les 13.00 hores, l’obra de Rossini serà també la protagonista de la visita dels artistes del Centre de Perfeccionament a l’IVAM.  

El Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo acull el dilluns 24, a les 19.00 hores, l’estrena d’un espectacle ideat expressament per a la marató ‘Òpera en el sofà’, en què faran una adaptació de la cèlebre ‘Il barbiere di Siviglia’.  

Per primera vegada, i amb Rossini com a excusa, ‘Les Arts és Educació’ introdueix un taller didàctic connectat amb la gastronomia i els seus vincles amb el compositor. El Palau de les Arts acollirà el dimarts 25, a les 11.00 hores, aquesta jornada pràctica, realitzada en col·laboració amb el fòrum gastronòmic de la Universitat de València ‘Ars Frumentària’.  

A partir del 26 de febrer, augmenta la intensitat de les activitats, amb quatre propostes per a aquest dia. La Filmoteca projecta a les 18.00 hores ‘Novio a la vista’ (1954), de Luis García Berlanga, que, de la mateixa manera que ‘Il viaggio a Reims’, aborda els desacords socials en un fictici lloc d’esbarjo.  

Per part seua, a les 18.30 hores, el Centre Cultural La Nau acull una taula redona, ‘A taula, amb Rossini’, amb Pablo Ministro, de Contrapunto-Gourmet, i representants d’‘Ars Frumentària’. Una hora després, a les 19.30 hores, els artistes del Centre Plácido Domingo interpretaran al mateix centre un programa dedicat a Rossini i els seus vincles amb Espanya.  

Mentrestant, Les Arts ha programat a la mateixa hora una edició de ‘Perspectives’ en què protagonistes d’‘Il viaggio a Reims’ dialogaran amb el públic en una xarrada moderada per Álvaro López-Jamar d’Amics de l’Òpera i de les Arts a l’Aula Magistral.  

El Palau de les Arts serà l’epicentre de l’activitat del dijous 27, que inauguren els músics del Conservatori Joaquín Rodrigo, a les 18.30 hores a l’Aula Magistral, el concert ‘Rossini: cuarteto de viento’. Posteriorment, a les 19.15 hores, la soprano Emilia Onrubia, acompanyada al piano per José Madrid, presenta a la mateixa sala el recital: ‘Manuel García: caprichos líricos españoles’, amb una introducció de la catedràtica Nieves Pascual sobre la figura del compositor i tenor espanyol, intèrpret predilecte de Rossini per a les seues òperes.  

La Sala Principal acull a les 19.00 hores la preestrena d’‘Il viaggio a Reims’, reservada exclusivament per a menors de 29 anys, que podran gaudir després de la funció d’una sessió de música DJ ‘After Preestrena’ al Vestíbul Principal a càrrec d’estudiants del Juan Comenius.  

Música i gastronomia centren les propostes del divendres 28. Mentre que Berklee College of Music proposa ‘Un viaje de lo clásico a lo contemporáneo’ a l’Aula Magistral (19.00 hores), els alumnes del CS Joaquín Rodrigo, per part seua, interpreten un programa de cambra al Teatre Martín i Soler a les 19.30 hores.  

A la mateixa hora, Pablo Ministro i el fòrum gastronòmic ‘Ars Frumentària’ realitzen un ‘showcooking’ en La Octava, a la qual seguirà una sopa degustació (21.00 hores), per a la qual serà necessària fer reserva en educacio@lesarts.com.  

El Teatre Martín i Soler tanca l’oferta musical d’aquesta jornada amb dues sessions: el concert ‘Rossini i la màquina del temps’, interpretat per instrumentistes del CS Joaquín Rodrigo, i una ‘Soirée musical’, a les 22.00 hores, amb la violinista de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana Susanna Gregorian com a solista.   Com a punt final de la ‘Marató Rossini’, Les Arts albergarà activitat oberta al públic des del matí del dissabte 29, que començarà amb el ‘Quinteto de piano en mi bemol mayor, op. 44’ de Schumann a l’Aula Magistral (11.30 hores) a càrrec dels músics del CS Joaquín Rodrigo.  

Per part seua, l’Auditori rebrà, a les 12.00 hores, l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant amb obertures i àries d’òperes del geni de Pesaro en el faristol. Mentrestant, a les 12.15 hores els intèrprets del Conservatori Professional Número 1 de València ofereixen el recital ‘Buongiorno Rossini’ al Teatre Martín i Soler.  

Abans de reprendre l’activitat musical, Les Arts proposa ‘Il viaggio in Europa’, una xarrada-café, en col·laboració amb la UNED, al Vestíbul del Teatre Martín i Soler (15.30 hores).  

A partir d’aquest moment, l’alumnat del CS Joaquín Rodrigo serà protagonista de l’activitat artística amb tres sessions: els recitals a l’Aula Magistral ‘Operissimo Rossini’ (16.00 hores) i ‘Rossini i el cant’ (17.15 hores) i l’adaptació d’‘Il barbiere di Siviglia’ amb el muntatge ‘Òpera en el sofà’ en el Teatre Martín i Soler a les 18.45 hores.  

L’estrena d’‘Il viaggio a Reims’ a la Sala Principal clausurarà la ‘I Marató Rossini’.  

‘Menú Rossini’  

A més, de la mà del teixit empresarial gastronòmic de la Comunitat Valenciana, es poden tastar els ‘Menú Rossini’, que rescataran i actualitzaran part de les receptes que tenen el seu nom. No faltaran la ‘Insalata alla Rossini’, ‘Uova alla Rossini’, ‘Filetto di vitello alla Rossini’, ‘Tournedos alla Rossini’ o el ‘Cocktail Rossini’, entre altres.  

Una selecció de plats que s’entremesclen amb inspiracions provinents de diferents nacionalitats (alemanya, britànica, espanyola, francesa, polonesa o russa) i que del 23 al 29 de febrer oferiran Bodega de Tofolet, Bar Marvi, Gastro Café Sabil, Espadán 31, Jardins del Palau i Contrapunto Les Arts a la ciutat de València.  

A més, dins de la província de València, Nou Racó (el Palmar), Bergamonte (la Pobla de Farnals) i Camí Vell (Alzira) se sumen al circuit culinari de la ‘Marató Rossini’.

Redacció

Redacció

Relacionades Publicacions

El circuit Sonora oferirà catorze concerts de setembre a març
Contemporànies

El circuit Sonora oferirà catorze concerts de setembre a març

25 de septiembre de 2023
El 45é festival Ensems ha conclòs amb propostes simfòniques i didàctiques
Contemporànies

El 45é festival Ensems ha conclòs amb propostes simfòniques i didàctiques

25 de septiembre de 2023
La SAM d’Alginet clausura amb èxit les primeres Jornades de Música Contemporània Ramón Ramos
Contemporànies

La SAM d’Alginet clausura amb èxit les primeres Jornades de Música Contemporània Ramón Ramos

25 de septiembre de 2023
Publicació Següent
L’Orquestra Filharmònica de la Universitat inicia una gira de concerts previs a la celebració del seu 25 aniversari

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat inicia una gira de concerts previs a la celebració del seu 25 aniversari

Josu de Solaun interpretará en Washington y Rumanía los ‘Conciertos 1 y 2’ de Liszt y el ‘número 3’ de Rachmaninov

Josu de Solaun interpretará en Washington y Rumanía los ‘Conciertos 1 y 2’ de Liszt y el ‘número 3’ de Rachmaninov

La Armónica homenajeará a la mujer litrera

La Armónica homenajeará a la mujer litrera

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Seguisca'ns

Festa de la música valenciana Festa de la música valenciana Festa de la música valenciana
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

La Unió Musical de Llíria es vestirà de gala per proclamar i coronar Amparo Puchol Benet com a Reina de la Música i Unionera Major el 2 de setembre

La Unió Musical de Llíria es vestirà de gala per proclamar i coronar Amparo Puchol Benet com a Reina de la Música i Unionera Major el 2 de setembre

1 mes hace
Saül Gómez consolida su oferta de un curso de introducción a la composición: SG Academy

Saül Gómez consolida su oferta de un curso de introducción a la composición: SG Academy

3 meses hace
La Coordinadora de SSMM de València convoquen una gran trobada el dia 30 de setembre amb una exposició i una Entrada de Bandes

La Coordinadora de SSMM de València convoquen una gran trobada el dia 30 de setembre amb una exposició i una Entrada de Bandes

4 días hace
Músicos por la Salud y el Teatro Olympia unen fuerzas para humanizar las estancias hospitalarias

Músicos por la Salud y el Teatro Olympia unen fuerzas para humanizar las estancias hospitalarias

3 semanas hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • El Músic Llogat
  • Entrevistes
  • Events
  • Fent Barret
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
059 lasBandas directorio 059 lasBandas directorio 059 lasBandas directorio
https://www.cinemajove.com https://www.cinemajove.com https://www.cinemajove.com
dia de la musica dia de la musica dia de la musica
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
mano a mano mano a mano mano a mano
cultura cultura cultura
SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ

Destacades

La Coordinadora de València convoca un Concurs de Composició de Pasdoble per a Dones Compositores

El Palau de la Música arriba a 725 abonaments en ple període d’adquisició superant ja la temporada passada

L’Escalante convida a il·lusionar-se i perdre la por d’envellir amb l’estrena de ‘Peter&Pan’

Una delegació danesa del municipi d’Skive visita Llíria interesada per la projecció musical de la capital edetana

L’IVC publica les obres per a piano del compositor Vicent Garcés Queralt

26 societats musicals de La Safor i La Valldigna es troben a Oliva el 30 de setembre

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013

Rafael Garrigós imparte un curso de dirección en Colombia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (2)
  • Arts Escèniques (184)
  • Clàssiques (370)
  • Contemporànies (446)
  • Educació (49)
  • El Músic Llogat (10)
  • Entrevistes (81)
  • Events (1)
  • Fent Barret (10)
  • Ja al seu abast (19)
  • lasBandas (30)
  • Notícies (5.248)
  • Opinió (30)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (5)
  • Resta de Espanya (8)
  • Societats Musicals (1.626)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
X