martes 16 agosto, 2022
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Notícies Societats Musicals

Pedro Rodríguez (CEO de Sanimusic): “Hem d’ explorar les possibilitats que se’ ns presenten en positiu”

Redacció Redacció
5 de diciembre de 2020
en Societats Musicals
78 1
0
Pedro Rodríguez (CEO de Sanimusic): “Hem d’  explorar les possibilitats que se’ ns presenten en positiu”
126
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

Un dia qualsevol del mes de novembre, Pedro Rodríguez ens concedeix una entrevista per a parlar de música, però també del tema que ens afecta a tots, la pandèmia de la Covid-19. Ens convida a la seu de Sanimusic d’ Alboraia i ens confessa, amb mascareta inclosa, algunes de les seues reflexions sobre la situació actual.

Després de 10 meses de pandèmia global, sembla que no acabem d’ avançar del tot, en quin punt consideres que estem a hores d’ ara?   La meua resposta et pot sorprendre, però jo pense que hem millorat molt. Tot i que les xifres d’ aquestes setmanes semblen tant roïnes com al mes de març, jo crec que estem fent-ho millor, de veres. Hem de tindre més amplitud de mires per a entendre la situació tant complexa que estem vivint. Si ens fixem, l’ ús de les mascaretes s’ ha generalitzat, hem reduït la nostra activitat social, els entorns laborals tenen mesures de protecció, la cultura és segura, també els col·legis, els museus, les biblioteques…les mesures que adopten els governs cada vegada són més adequades. També hi ha molt de soroll de fons, i molts interessos. Crec que hui patim dos pandèmies: el coronavirus i la desinformació.

Un discurs optimista per a una situació que diu just tot el contrari.   Som molt més responsables i com a societat estem fent un esforç gran per a lluitar contra el coronavirus. Quan veiem en un mitja de comunicació una festa irresponsable de persones que no estan seguint cap normativa de seguretat realment no estem veiem la resta de persones que no estan en cap festa perquè sí que estan complint les mesures de seguretat, i estan en sa casa o fent una vida social reduïda i responsable i crec que és on hem de posar el focus d’ atenció, som més persones les que complim però no eixim als mitjans de comunicació.  

Musicalment parlant, reprenent tema de festes popular, de tradicions, hem de sumar Santa Cecília com altra celebració suspesa, una més, com de diferent van a ser els pròxims mesos? Sense cap dubte tot va a ser diferent. No sols la celebració de Santa Cecília, també és diferent en moltes més coses, des del mateix entorn laboral amb la introducció del teletreball, també han canviat els hàbits de compra amb l’ augment de la compra online. Tots aquests canvis que afecten als hàbits han arribat per a quedar-se i això també ens afecta a les activitats culturals. Crec que ha hem acceptat que les nostres vides no tornaran a ser com abans. I no vull dir que siga negatiu, la societat sempre ha evolucionat amb els canvis.  

«Tots aquests canvis que afecten als hàbits han arribat per a quedar-se i això també ens afecta a les activitats culturals. Crec que ha hem acceptat que les nostres vides no tornaran a ser com abans. I no vull dir que siga negatiu, la societat sempre ha evolucionat amb els canvis»  

Quines perspectives tenen les societats musicals per al futur pròxim? Les bandes de música van aprenent a fer el mateix però de forma diferent per a que tot siga més segur i des del minut zero eixa ha sigut la nostra motivació en Sanimusic. Però ara hem d’ explorar les possibilitats que se’ ns presenten en positiu. Les crisis i les oportunitats són conceptes molt orientals però que és molt aplicable a les nostres societats musicals. El tema de les directives, facilitar les reunions per videoconferència, són facilitats que poden ser un bon atractiu de nous perfils i nous talents a les directives i no sols a les juntes, també a les xarxes de col·laboradors al voltant d’ este col·lectiu meravellós.  Des del punt de vista artístic, jo pensaria en formacions reduïdes, en composicions i arranjaments que funcionen bé per a grups reduïts, hi ha moltes possibilitats. Hem de canviar el xip, això no és una nova normalitat, pensem en termes de futura rutina.  

Amb la vacuna sí que tornarem a la normalitat, és el camí de l’ esperança.   Les vacunes són el gran tema que hem d’ abordar per als pròxims mesos. No hem de perdre de vista que són la solució per a la pandèmia. Les vacunes tenen repercussions des de molts punts de vista, principalment sanitari. Però hem de ser realistes perquè hi ha més temps del que pensem entre ‘tindreuna vacuna i ‘tindrea la població vacunada. Ara mateix hem de centrar-nos en la nostra responsabilitat: mascareta, distància i higiene de mans fins que estem tots vacunats. No hem de perdre la perspectiva. Clar que les vacunes ens aportaran moltíssim perquè podrem protegir als nostres majors, podrem garantir activitats multitudinàries i podrem rellançar el sector de la cultura, la restauració i el turisme. En un país com el nostre suposa garantir molts llocs de treball.  

Quin paper juga Sanimusic en aquesta partida?   Nosaltres ara volem traslladar la seguretat que hem desenvolupat per a l’ àmbit musical a altres àmbits culturals, ja hem actuat en escoles públiques i privades i en teatres. També estem amb Sanisport, una línia de mascaretes per als esportistes. Aquest és un altre tema que genera discòrdia i a Andalusia la utilització de la mascareta per a l’ esport és obligatòria, no crec que tarde molt la resta. La innovació és la nostra principal aposta, hem sigut pioners i ara som líders del mercat en solucions per a l’ activitat cultural, no volem perdre esta posició i estem investigant el tema de la ventilació. Si hem aconseguit que els exteriors siguen segurs, ara estem treballant en garantir els interiors i en aquest sentit en ATQ-Quimyser, que des de la seua recent creada divisió SANIS, impulsa tota la resta d’ iniciatives i marques. Esperem que prompte puguem aportar solucions per a la seguretat dels interiors que pot ser la salvació de restaurants i altres sectors.    

«La innovació és la nostra principal aposta, hem sigut pioners i ara som líders del mercat en solucions per a l’ activitat cultural, no volem perdre esta posició»

Redacció

Redacció

Relacionades Publicacions

Juncal Carrascosa: El Mano a Mano es mucho más que un concierto
Societats Musicals

Juncal Carrascosa: El Mano a Mano es mucho más que un concierto

16 de agosto de 2022
El 20 de agosto en Buñol: Mano a Mano, una cita entre lo sublime y lo bello
Societats Musicals

El 20 de agosto en Buñol: Mano a Mano, una cita entre lo sublime y lo bello

15 de agosto de 2022
175 anys de la “Música d’Alaquàs”
Societats Musicals

175 anys de la “Música d’Alaquàs”

6 de agosto de 2022
Publicació Següent
Capella de Ministrers presenta en Altea su programa de música tradicional Arrels

Capella de Ministrers presenta en Altea su programa de música tradicional Arrels

831 motius musicals per a ser optimistes

831 motius musicals per a ser optimistes

L’escola Manuel Lattur de Dènia trau a la llum a les dones creadores

L’escola Manuel Lattur de Dènia trau a la llum a les dones creadores

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Seguisca'ns

  • 11.5k Fans
https://www.valenciaturisme.org/ https://www.valenciaturisme.org/ https://www.valenciaturisme.org/
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

La Banda Primitiva de Llíria ho torna a fer i guanya el guardó d’honor del 134 CIBM “Ciutat de València”

La Banda Primitiva de Llíria ho torna a fer i guanya el guardó d’honor del 134 CIBM “Ciutat de València”

4 semanas hace
CIBM Ciutat de València: ‘Centre Històric de València’ guanya la secció tercera de la 134 edició

CIBM Ciutat de València: ‘Centre Històric de València’ guanya la secció tercera de la 134 edició

1 mes hace
La Banda Primitiva de Llíria al CIBM «Ciutat de València», un llarg camí i 33 victòries

La Banda Primitiva de Llíria al CIBM «Ciutat de València», un llarg camí i 33 victòries

4 semanas hace
175 anys de la “Música d’Alaquàs”

175 anys de la “Música d’Alaquàs”

1 semana hace

Categories

  • (NO USAR)
  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • El Músic Llogat
  • Entrevistes
  • Events
  • Fent Barret
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
https://m.ficcions.cat/ https://m.ficcions.cat/ https://m.ficcions.cat/
http://www.dival.es/promocion-cultural http://www.dival.es/promocion-cultural http://www.dival.es/promocion-cultural
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
http://www.lliriamusica.es/ http://www.lliriamusica.es/ http://www.lliriamusica.es/
https://casinomusicaldegodella.com/ https://casinomusicaldegodella.com/ https://casinomusicaldegodella.com/
https://www.valenciabonita.es/ https://www.valenciabonita.es/ https://www.valenciabonita.es/

Destacades

Un reventón cálido tiñe de luto Cullera: Un muerto y más de 40 heridos en el Medusa Festival de Cullera

El CIBM, el Mano a Mano de Buñol, Gustavo Gimeno y toda suerte de festivales de verano iluminan lasBandas de verano

Pioneras 11: Pilar Higón, una mujer en el Certamen de València de 1939

L’orgue de Turull de la Basílica Arxiprestal de Morella, protagonista del Festival Ricardo Miravet

Ensems s’obri a l’excel•lència mitjançant la internacionalització

175 anys de la “Música d’Alaquàs”

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Juncal Carrascosa: El Mano a Mano es mucho más que un concierto

Juncal Carrascosa: El Mano a Mano es mucho más que un concierto

16 de agosto de 2022
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013

Rafael Garrigós imparte un curso de dirección en Colombia

23 de mayo de 2013

La FSMCV publica las bases de los Premios Euterpe 2013

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • (NO USAR) (1)
  • Agenda (2)
  • Arts Escèniques (118)
  • Clàssiques (206)
  • Contemporànies (369)
  • Educació (24)
  • El Músic Llogat (10)
  • Entrevistes (66)
  • Events (1)
  • Fent Barret (10)
  • Ja al seu abast (15)
  • lasBandas (26)
  • Notícies (5.175)
  • Opinió (28)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (5)
  • Resta de Espanya (7)
  • Societats Musicals (1.484)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (3) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
X