viernes 16 mayo, 2025
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Notícies Clàssiques

Alexis Hatch va guanyar el CullerArts

Óscar Grifoll Óscar Grifoll
14 de noviembre de 2021
en Clàssiques, Notícies
77 5
0
131
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

III Concurs Internacional de Violí – CullerArts

L’interpretació de Alexis Hatch va sorprendre el públic i el jurat que no van dubtar en decidir el premi amb la seua brillant actuació acompanyada de l’Orquestra de València que dirigeix Carlos Garcés. La barcelonina Clara Garriga va obtindre el tercer premi, mentre el segon va quedar desert.

De doble nacionalitat, Espanya i Estats Units d’Amèrica, Alexis Hatch va convertir-se en protagonista i justa guanyadora de la final de la III Edició del Festival Internacional de Violí, CullerArts. Per a la final celebrada a l’Auditori Municipal dels Jardins del Mercat de Cullera el passat 11 de setembre, Alexis Hatch va interpretar el concert per a violí i orquestra en Mi menor Op. 64 de F. Mendelssohn acompanyada de l’Orquestra de València dirigida per Carlos Garcés. L’actuació de Alexis Hatch va ser brillant i es va imposar amb rotunditat i virtuosisme després d’una setmana d’audicions marcada per la reducció del nombre de participants degut a les limitacions als viatges i les quarantenes imposades per la pandèmia de la Covid-19. 

A la final també va demostrar un alt nivell la barcelonina Clara Garriga que va interpretar el concert Nº1 per a violí i orquestra en Sol menor Op. 26 de Max Bruch al seu torn i que li va permetre obtindre el tercer premi. El jurat va decidir deixar vacant el segon premi. Menció especial també per als semifinalistes: el jove violinista grec, Iordanis Santos Mastralexis i l’espanyola Marina Maldonado. El concurs també atorga cinc borses d’estudis dotades amb 500 euros per a cadascú dels 5 semifinalistes que no accedeixen a la final. 

Les dos solistes contaren amb l’acompanyament de la veterana Orquestra de València que dirigeix el jove reputat, i entusiasta,  mestre Carlos Garcés que va estar molt atent a la interpretació dels solistes i de la qualitat simfònica del conjunt. 

Premis de la final del Concurs Internacional de Violí CullerArts

El premi especial del públic que està dotat amb 1.500 euros, també va recaure en Alexis Hatch, la gran protagonista de la jornada final i que va convertir-se així en la guanyadora del certamen que promou l’Ajuntament de Cullera. La jove promesa del violí aconsegueix així convertir-se en tot un referent per als joves talents del món gràcies a la repercussió internacional del concurs de Cullera, l’alt nivell dels participants de qualsevol nacionalitat amb edats compreses entre els 17 i els 27 anys i també per la pròpia excel·lència del tribunal i un primer premi valorat en 3.000 euros. 

«La jove promesa del violí aconsegueix així convertir-se en tot un referent per als joves talents del món gràcies a la repercussió internacional del concurs de Cullera, l’alt nivell dels participants i la pròpia excel·lència del tribunal i un primer premi valorat en 3.000 euros»

Alexis Hatch, a més a més, tindrà l’oportunitat de ser contractada per l’Orquestra de RTVE, l’Orquestra d’Extremadura, l’Orquestra Filharmònica de Málaga o l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears per a actuar a les sues respectives temporades 2022-2023. També podrà ser contractada per a oferir un recital de violí i piano en la temporada 2022-2023 organitzat pel Festival de la Setmana Religiosa de Conca o el Festival CullerArts. 

Jurat
El jurat està caracteritzat per l’alt nivell dels seus components. Des del director d’orquestra i dinamitzador del concurs, Cristóbal Soler, fins la resta de membres del jurat: el violinista Miguel Borrego, concertí de la Simfònica de RTVE; el catedràtic José Vicente Balaguer; el crític musical Justo Romero i el violinista i director d’orquestra japonés Joji Hattori que també presideix la Fundació Internacional del Concurs Yehudi Menuhin. 

La final va contar amb l’assistència de públic i l’acte va estar gravat íntegrament per Ràdio Televisió Espanyola que emetrà el pròxim mes d’octubre, el dia 23, el concert en el programa «Los Conciertos de la 2». Una evidència més de la importància del certamen de Cullera que ha aconseguit arribar al primer nivell del panorama violinístic espanyol i internacional. 

«La final va contar amb l’assistència de públic i l’acte va estar gravat íntegrament per Ràdio Televisió Espanyola que emetrà el pròxim mes d’octubre, el dia 23, el concert en el programa «Los Conciertos de la 2». 

A la final celebrada dissabte 11 de setembre a l’Auditori de Cullera també va contar amb l’actuació del quartet liderat per Graciela di Palma, que van oferir un homenatge al compositor argentí Astor Piazzolla pel centenari del seu naixement. 

Com a novetat d’esta edició, i per la participació de la Societat General d’Autors d’Espanya (SGAE) en el projecte de CullerArts amb el I Concurs de Composició per a violí SGAE-CullerArts que va imposar-se el compositor d’Oviedo Nacho de Paz amb l’obra ‘Lichtstrahl 1’, els concursants havien d’interpretar en fase eliminatòria esta peça guanyadora i suposa posar en valor el treball i la creació dels compositors.                                                                           

Autoritats municipals
Les autoritats municipals de Cullera van estar molt agraïts pel nivell dels participants i la dimensió que està aconseguint el concurs que ja va per la seua tercera edició i el seu recorregut pareix que siga molt llarg, si bé en esta edició s’ha vist afectat pels les restriccions internacional degut a la pandèmia de la Covid-19 que ha impactat directament en el nombre de participants. Per al regidor d’Activitats Musicals de l’Ajuntament de Cullera, Juan Carlos Alandete, s’ha fet un «esforç des de l’Ajuntament de Cullera per poder dur endavant este projecte, malgrat la situació actual i de les restriccions que hi ha per la pandèmia». 

Per la seua part, l’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, ha afegit que amb el Festival Internacional de Violí CullerArts «ajuda a projectar la imatge de terra de la música que som» i també que es tracta d’un certamen que «permet donar visibilitat a aquestes joves promeses del violí». Quant al director del certamen CullerArts ha destacat que «és un projecte que segueix un model de suport a l’educació, la formació i la joventut a través de la música d’excel·lència». 

CullerArts s’ha convertit ja en una cita consolidada en el panorama internacional i que als últims anys ha contat amb la participació de joves talents de més de 30 països de tot el món com Rússia, Itàlia, Argentina, Alemanya, França, Anglaterra, Letònia, Ucraïna, Bulgària, Grècia, Singapur, Xina, Taiwan i Espanya, entre d’altres països participants. Fins i tot, va celebrar-se la passada edició amb les estrictes restriccions marcades per la Covid-19 de 2020 que va guanyar el jove violinista de Letònia,  Jevgēnijs Čepoveckis, i que el concurs va rebre 13 promeses del violí procedents de 8 països representant a tres continents diferents. 

Óscar Grifoll

Óscar Grifoll

Relacionades Publicacions

Cristóbal Soler dirigirá a la Orquesta Sinfónica Esmar en una gala lírica en Alcàsser. Previament actuaràn en L’Eliana
Educació

Cristóbal Soler dirigirá a la Orquesta Sinfónica Esmar en una gala lírica en Alcàsser. Previament actuaràn en L’Eliana

15 de mayo de 2025
Capella de Ministrers torna al Palau de la Música amb un viatge pel gran barroc europeu de Bach, Händel i Rameau
Clàssiques

Capella de Ministrers torna al Palau de la Música amb un viatge pel gran barroc europeu de Bach, Händel i Rameau

14 de mayo de 2025
El Palau de la Música acullirà un concert solidari de Luis Cobos amb la Primitiva de Llíria
Clàssiques

El Palau de la Música acullirà un concert solidari de Luis Cobos amb la Primitiva de Llíria

12 de mayo de 2025
Publicació Següent
Les agències de viatges per a bandes de música, ferides de mort per la pandèmia

Les agències de viatges per a bandes de música, ferides de mort per la pandèmia

Diego Gómez, alcalde d’Alzira «Crec que serà un any de moltíssima importància per a la ciutat. Alzira serà la clau de la cultura valenciana»

Diego Gómez, alcalde d’Alzira «Crec que serà un any de moltíssima importància per a la ciutat. Alzira serà la clau de la cultura valenciana»

La Valenciana s’estrena a l’Auditori de Barcelona

La Valenciana s’estrena a l’Auditori de Barcelona

Seguisca'ns

PALAU MUSICA PALAU MUSICA PALAU MUSICA
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

El Certamen Internacional de Bandas de Música echa a andar. Programa completo con la Dana como referente

El Certamen Internacional de Bandas de Música echa a andar. Programa completo con la Dana como referente

1 semana hace
València, capital mundial de la tuba i el bombardí

València, capital mundial de la tuba i el bombardí

2 semanas hace
Apareix un disc amb obres de John Adams amb ADDA Simfònica, dirigida per Josep Vicent, i el Quartet Casals

Apareix un disc amb obres de John Adams amb ADDA Simfònica, dirigida per Josep Vicent, i el Quartet Casals

3 semanas hace
Santa Cecília d’Alcàsser guanya el 77é Certamen Nacional de Bandes de Música ‘Ciutat de Cullera’

Santa Cecília d’Alcàsser guanya el 77é Certamen Nacional de Bandes de Música ‘Ciutat de Cullera’

3 días hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Certàmens i Concursos
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • Entrevistes
  • Events
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Ópera
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals
  • Vist a les Xarxes

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
Palau pdf programado Palau pdf programado Palau pdf programado
PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA
POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025
cultura cultura cultura
SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ

Destacades

Capella de Ministrers torna al Palau de la Música amb un viatge pel gran barroc europeu de Bach, Händel i Rameau

El Palau de la Música acullirà un concert solidari de Luis Cobos amb la Primitiva de Llíria

Palau de la Música de València: programació de l’1-15 maig 2025

València, capital mundial de la tuba i el bombardí

Llíria participa en el Jazz Day Relay UNESCO 2025 a escala mondial

Early Music Morella presenta su XIVª edición en Madrid, París, Marrakech y Fez

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

7 de abril de 2021

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (2)
  • Arts Escèniques (237)
  • Certàmens i Concursos (23)
  • Clàssiques (551)
  • Contemporànies (495)
  • Educació (75)
  • Entrevistes (87)
  • Events (1)
  • Ja al seu abast (20)
  • lasBandas (36)
  • Notícies (5.332)
  • Ópera (19)
  • Opinió (35)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (5)
  • Resta de Espanya (8)
  • Societats Musicals (1.818)
  • Vist a les Xarxes (12)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.