viernes 1 mayo, 2026
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Arts Escèniques

El Escalante proposa un octubre escènic en el Teatre Principal i Ribes Espai Cultural

El teatre de la Diputació de València acosta al públic 'After•Sun', 'Peter&Pan', 'Xafar la gespa', 'Don Ramón María del Valle-Inclán', 'La posibilidad de la ternura' i 'Bruno, el musical que ho va canviar tot'

Redacció Redacció
5 de octubre de 2023
en Arts Escèniques
74 6
0
El Escalante proposa un octubre escènic en el Teatre Principal i Ribes Espai Cultural
127
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

El Escalante continua amb la seua proposta d’arts escèniques durant octubre amb ‘Peter&Pan’, ‘Don Ramón María del Valle-Inclán’, ‘La posibilidad de la ternura’ i el musical ‘Bruno’ en el Teatre Principal de València, i ‘After·Sun’ i ‘Xafar la gespa’ en Ribes Espai Cultural.

Les entrades per als espectacles ja estan a la venda en escalantecentreteatral.dival.es.

«Després d’un inici de temporada de gran èxit amb l’acollida de ‘Peter&Pan’, continuem la temporada amb diversos espectacles per a disfrutar de teatre de qualitat en família durant tot el mes amb companyies valencianes, nacionals i internacionals», ha explicat la diputada provincial de Joventut i Teatres, Rocío Gil.

‘Peter&Pan’ continuarà il·lusionant en el Principal

Després de la gran ovació del públic en la seua estrena, ‘Peter&Pan’, la producció de l’Escalante creada per la companyia LaMaR, continuarà il·lusionant al públic de la mà de Peter, Pan, la capitana Garfi, Campaneta, Massacosa, Pocacosa, Lela i Smee, que hauran d’aconseguir que la nòria d’una apagada fira torne a girar amb la seua pròpia il·lusió i la del públic.

Amb cançons en directe compostes per Carles Chiner, ‘Peter&Pan’ està creada i dirigida per Xavo Giménez i María Cárdenas (La Teta Calva) per a públic major de 8 anys. Estarà en el Principal el dissabte 7 i diumenge 8 i el festiu del 12, 14 i 15 d’octubre a les 18.00 hores.

After·Sun

‘After·Sun’, nominada als Premis de les Arts Escèniques 2023

L’Escalante portarà a l’escenari de Ribes Espai Cultural una obra de teatre dirigida a un públic juvenil a partir de 16 anys. ‘After·Sun’, una adaptació lliure del clàssic teatral ‘Els estiuejants’ (1904) de Maksim Gorki per la qual el seu director i autor, Borja López Collado, està nominat en la categoria de Millor Versió, Traducció o Adaptació dels Premis de les Arts Escèniques 2023 de l’Institut Valencià de Cultura (IVC).

‘After·Sun’ acostarà la proposta original i els personatges aburgesats de Gorki al públic juvenil, però trencant la textualitat i transcendint a un univers més contemporani on les paraules comencen a caducar. Serà els dies 7 i 8 d’octubre en Ribes Espai Cultural a les 19.00 hores.

Una experiència multisensorial amb ‘Xafar la gespa’

Alguna vegada t’has parat a observar amb calma què passa al parc? Ens hem oblidat de mirar detingudament, i just en el detall està la màgia. Així ho mostrarà ‘Xafar la gespa’, l’excursió dramatitzada produïda per l’Escalante i creada per la companyia La Negra que tant ha triomfat en les seues eixides pel Parc Central en les temporades anteriors.

L’Escalante reposa esta proposta amb text de Guada Sáez i idea original de Carlos Amador dirigida per Sergi Heredia els dies 12, 14, 15 i 21 d’octubre a les 11.00 i 12.30 hores amb eixida des de l’esplanada enfront de Ribes Espai Cultural, en el Parc Central de València.

 

Pedro Casablanc arriba al Principal

Una altra de les propostes de l’Escalante per a octubre és ‘Don Ramón María del Valle-Inclán’, de Bravo Teatro, amb text, direcció i selecció musical de Xavier Albertí sobre textos de Ramón Gómez de la Serna. Sobre les taules, Pedro Casablanc i Mario Molina -al piano- presentaran un doble retrat, el del retratista i el retratat, per a conéixer a dos creadors literaris essencials en les avantguardes espanyoles del segle XX.

Esta obra està recomanada per a joves de més de 16 anys i hi haurà funcions el 18 i 19 d’octubre a les 19:00 hores en l’emblemàtic teatre valencià del carrer de Les Barques.

Qüestionament de la masculinitat amb La Re-sentida

La companyia xilena La Re-sentida se’n puja a l’escenari del Principal amb ‘La posibilidad de la ternura’, una obra que la mateixa companyia descriu com «indisciplinaria» recomanada per a majors de 14 anys. Els seus autors, Marco Layera i Carolina de la Maza, qüestionaran la construcció de la masculinitat i el seu càstig a la fragilitat i l’afecte.

L’obra es desenvolupa a partir d’històries de la realitat i implica els joves no sols com a intèrprets, sinó també com a autors, fent-los partícips d’un procés social i artístic. Ho farà el pròxim 21 d’octubre a les 19:00 hores en el Principal en la seua gira internacional amb la qual també passaran per Teatres del Canal, Teatre Lliure, Central de Sevilla i Teatre Principal de Palma.

‘Bruno’ revolucionarà el Principal

Per a finalitzar el mes, el Teatre Principal es revolucionarà de la mà de ‘Bruno, el musical que ho va canviar tot’, de la companyia Off Artes Escénicas. Este teatre musical presentarà a Bruno, un alumne exemplar que malgrat que sembla tindre una vida perfecta, viu una altra realitat molt diferent.

‘Bruno, el musical que ho va canviar tot’ ha guanyat el Premi al Millor Musical Original de Broadway World en 2023 i està nominat als Premis de les Arts Escèniques de l’IVC 2023 en les categories de Millor Espectacle de Teatre, Millor Composició Musical i Millor Vestuari. El públic de l’Escalante cantarà i ballarà amb l’espectacle el 28 i 29 d’octubre a les 18:00 hores.

Redacció

Redacció

Relacionades Publicacions

La Diputación lleva el teatro infantil de la Beneficència a siete pueblos de la provincia
Arts Escèniques

La Diputación lleva el teatro infantil de la Beneficència a siete pueblos de la provincia

28 de abril de 2026
Dos producciones de la Diputación de Valencia consiguen la candidatura a los Max con historias que apelan a la adolescencia
Arts Escèniques

Dos producciones de la Diputación de Valencia consiguen la candidatura a los Max con historias que apelan a la adolescencia

16 de abril de 2026
L’Escalante estrena ‘Magatzem de somnis’, un homenatge als oficis que sostenen la màgia del teatre
Arts Escèniques

L’Escalante estrena ‘Magatzem de somnis’, un homenatge als oficis que sostenen la màgia del teatre

7 de febrero de 2026
Publicació Següent
La Banda Juvenil Unió Musical de Llíria actuarà en els actes commemoratius del 9 d’Octubre sota la marca ‘Llíria City Of Music’

La Banda Juvenil Unió Musical de Llíria actuarà en els actes commemoratius del 9 d’Octubre sota la marca ‘Llíria City Of Music’

El Almudín vivirá un concierto exclusivo de violas el 7 de octubre del grupo Sweet Violas

El Almudín vivirá un concierto exclusivo de violas el 7 de octubre del grupo Sweet Violas

Andrés Valero-Castells  estrena en el Festival Diacronía de Madrid  ‘4 miniaturas sobre motivos de György Ligeti’

Andrés Valero-Castells estrena en el Festival Diacronía de Madrid ‘4 miniaturas sobre motivos de György Ligeti’

Seguisca'ns

gobierno gobierno gobierno
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

Rosario Pardo, presidenta saliente de La Armónica de Buñol: “El Litro es una partitura que se escribe a muchas manos”

Rosario Pardo, presidenta saliente de La Armónica de Buñol: “El Litro es una partitura que se escribe a muchas manos”

2 semanas hace
Un total de 12 sociedades musicales participarán en el 49 Certamen de Bandas de la Diputació de València

Un total de 12 sociedades musicales participarán en el 49 Certamen de Bandas de la Diputació de València

5 meses hace
Los Niños Jesús, banda encabezada por Jordi Évole, actúa en València

Los Niños Jesús, banda encabezada por Jordi Évole, actúa en València

3 años hace
Palau de la Música de València. Agenda 15-30 novembre 2025

Palau de la Música de Valencia. Programación de abril 2026

1 mes hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Certàmens i Concursos
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • Entrevistes
  • Events
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Ópera
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals
  • Vist a les Xarxes

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
jg jg jg
PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA
POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025
cultura cultura cultura
SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ

Destacades

La Artística de Buñol muestra lo mejor de sus más jóvenes músicos

L’Orquestra de València brilla en el debut en la llegendària Sala Daurada del Musikverein de Viena

Rosario Pardo, presidenta saliente de La Armónica de Buñol: “El Litro es una partitura que se escribe a muchas manos”

CONPYMES refuerza su estructura estatal con un marcado liderazgo valenciano con Pedro Rodríguez (ASVEM) como vicepresidente y Mauro Lorenzo (Unión Gremial) como tesorero

Llíria s’ompli de germanor amb el XXVII aplec de la Federació Valenciana de Dolçainers i Tabaleters

Dos producciones de la Diputación de Valencia consiguen la candidatura a los Max con historias que apelan a la adolescencia

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

7 de abril de 2021

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (3)
  • Arts Escèniques (247)
  • Certàmens i Concursos (80)
  • Clàssiques (598)
  • Contemporànies (510)
  • Educació (81)
  • Entrevistes (94)
  • Events (1)
  • Ja al seu abast (20)
  • lasBandas (38)
  • Notícies (5.364)
  • Ópera (28)
  • Opinió (38)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (6)
  • Resta de Espanya (8)
  • Societats Musicals (1.866)
  • Vist a les Xarxes (14)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.