viernes 13 junio, 2025
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Notícies Contemporànies

El Festival Ensems centra la seua 41a edició en la veu humana

Redacció Redacció
17 de abril de 2019
en Contemporànies
77 3
0
El Festival Ensems centra la seua 41a edició en la veu humana
128
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

El Festival Ensems, organitzat per la Direcció Adjunta de Música i Cultura Popular de l’Institut Valencià de Cultura, arriba a la 41a edició amb una llarga llista de propostes sonores de nova creació al voltant de la veu humana. Ensems tindrà lloc del 2 al 12 de maig en diferents espais de la ciutat de València, amb dos concerts molt especials que fan de preludi al festival: el que va tindre lloc el 14 d’abril amb la Banda Municipal de València i el que realitzarà el 26 d’abril l’Orquestra de València i Spanish Brass.  

El Palau de la Música, com a institució coorganitzadora del festival, tindrà enguany un paper fonamental en el projecte, i acollirà el gruix de la programació, juntament amb el Teatre Rialto i La Nau Centre Cultural de la Universitat de València.  

La 41a edició d’Ensems comptarà amb més de 15 estrenes absolutes i una vintena d’estrenes més pel que fa a les obres que s’interpreten per primera vegada a l’Estat. El cartell d’aquesta edició, que ha estat dissenyat per Patricia Bolinches, aprofundeix en aquesta relació entre la música i la veu humana, amb imatges de partitures gràfiques i recursos anatòmics.  

“L’edició número quaranta-u d’Ensems l’hem dedicada a la veu en tots els seus vessants, com a eina d’experimentació i com a manera de fer recerca sonora, sempre sense perdre de vista la tradició. Hem organitzat més de 40 activitats, entre concerts, conferències i tallers i hem apostat clarament per una programació internacional de referència”, ha explicat la directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’IVC, Marga Landete.  

“Sota la temàtica de ‘Veus?’, la present edició d’Ensems pretén donar una mostra el més esfèrica possible del panorama sonor actual pel que fa a les músiques de recerca, un espai sonor però al mateix temps també escènic i amb propostes multidisciplinàries que beuen dels corrents sonors internacionals actuals”, ha afegit Voro Garcia, director del Festival Ensems.   Glòria Tello, regidora de Cultura de l’Ajuntament de València, ha explicat: “Un any més, estem d’enhorabona perquè València torna a ser epicentre de la música contemporània actual amb el prestigiós Festival Ensems, i un any més també, el Palau de la Música serà la institució coorganitzadora que acollirà el gruix de la programació, amb un fum de propostes, entre les quals hi ha els concerts de l’Orquestra de València i també de la Banda Municipal”.  

Una programació internacional  

La programació d’enguany inclou propostes internacionals de gran qualitat, com Quatuor Tana (França), que interpreten ‘Volts’ amb instruments híbrids, o Schola Heidelberg (Alemanya), un dels grups vocals més prestigiosos, que combinarà la polifonia del Renaixement amb propostes actuals. D’altra banda, Solo voices (Suïssa) presentaran dos programes per a veus, en els quals destaca la interpretació de l’obra ‘Stimmung’, de K. Stockhausen. Un dels clàssics del panorama europeu, Jaap Blonk (Holanda), abordarà peces des del dadà fins a l’actualitat, amb el seu espectacle ‘Dr. Voxoid’s Next Move’. El festival comptarà també amb la compositora, ‘performer’ i cantant Natascha Nikeprelevic (Alemanya), que presentarà el seu projecte ‘Oracle’, amb espectaculars cants difònics. Hanatsu Miroir & Accrochenote (França) interpretaran el teatre musical ‘Moi Singe’, per a dos cantants, sis músics i electrònica, inspirat en textos de Kafka.  

Ensems retrà el seu particular homenatge a Llorenç Barber en l’any de la celebració del seu 70é aniversari amb una exposició commemorativa que s’instal·larà durant els dies del festival a la sala Martín i Soler del Palau de la Música i amb un concert dedicat al creador d’Aielo de Malferit interpretat pel grup Cosmos 21.  

El contratenor Carlos Mena presentarà una mostra de la música vocal de Stefano Gervasoni; Neopercusión & Celia Alcedo ens faran viatjar al món sonor de G. Ligeti, amb ‘Síppal, Dobbal, Nádihegedüvel’ i ens presentaran una estrena absoluta d’Elena Rykova, una altra de les compositores convidades a Ensems; OCAZ Enigma ens presenta un programa molt variat amb l’estrena d’Inés Badalo i la col·laboració del violoncel·lista valencià Iván Balaguer; Vertixe Sonora, a més de l’estrena de la valenciana Àngela Gómez, ens presenta un projecte en què l’abstracció pictòrica i sonora es fusionen; també Ensemble Container, amb ‘Generación Kill’, de Stefan Prins, i una estrena del valencià Joan Gómez o Ciklus Ensemble amb el radiograma escènic per a músics, electrònica en temps real i audiovisuals, ‘Corazón de tinieblas’, d’Iñaki Estrada; la percussionista i improvisadora Núria Andorrà, amb ‘Sol@’. Fukio Saxophone Quartet amb un programa de la tradició a l’actualitat i una estrena del valencià David Moliner. Alicia Acuña & Raúl Cantizano, uns dels protagonistes de la gran implosió del flamenc, amb ‘Oye ay yeo!’.  

Pel que fa als valencians, destaquen el pianista alacantí Ricardo Descalzo, que presentarà ‘Speaking Objects’, un acuradíssim projecte sonor; el grup de metall i percussió del Conservatori Superior de Música de Castelló, amb un programa de creadors valencians, el quartet de pianos i percussió, Imaginari Ensemble, el B3: Brouwer trio, que interpretarà l’òpera per a públic familiar de Núria Núñez, ‘L’illa’, una producció de l’Institut Valencià de Cultura que tindrà lloc al Rialto; o el Grup Instrumental de València, que interpretarà el clàssic ‘Pierrot Lunaire’ d’Arnold Schönberg, amb la cantant alemanya Carola Schlüter.  

Vessant pedagògic  

Cal destacar que el Festival Ensems donarà continuïtat als objectius marcats en la darrera edició potenciant la tasca pedagògica per tal de conéixer les músiques de recerca i normalitzar la seua escolta i programació.  

Els XXXI Encontres de composició, dirigits al sector professional, tindran xarrades, tallers de creació sonora i taules redones, de la mà d’Elena Rykova, Quatuor Tana, Rubén López, Marina Hervás, Llorenç Barber, Montserrat Palacios, Solo voices, Natascha Nikeprelevic, Stefan Prins, Aureliano Cattaneo, Núria Andorrà, Stefano Gervasoni i la JOGV amb Jordi Francés com a director convidat.  

D’altra banda, ‘X-Ensems – Metròpolis, sonar i dansar la ciutat’ és una producció de l’Institut Valencià de Cultura per a Ensems dirigida a l’experimentació i creació sonora amb els joves d’Educació Primària i Secundària. A més, hi haurà propostes dirigides a un públic més familiar com l’òpera per a xiquets ‘L’illa’, de Núria Núñez, una producció de l’Institut Valencià de Cultura en col·laboració amb la Fundació BBVA.  

En aquesta edició d’Ensems s’ha apostat fonamentalment per encàrrecs a joves emergents i altres consolidats: Miguel Gálvez-Taroncher, José Luis Escrivá, Àngela Gómez, David Moliner, Inés Badalo i Joan Gómez. La tasca realitzada des de la darrera edició per tal d’establir una xarxa de col·laboració amb altres plataformes sonores ha donat els seus fruits i permetrà que alguns dels projectes programats es realitzen també en Mixtur (Barcelona), Festival Resis (la Corunya) o la programació de l’Auditori de Saragossa.  

Tota la informació relacionada amb el Festival Ensems es pot consultar en el web http://ensems.ivc.gva.es.

Redacció

Redacció

Relacionades Publicacions

El Palau de la Música de València s’omplirà d’un Jazz de conexions
Contemporànies

El Palau de la Música de València s’omplirà d’un Jazz de conexions

2 de junio de 2025
‘Rocío Jurado, el musical’ ja té nova data a Cullera
Contemporànies

‘Rocío Jurado, el musical’ ja té nova data a Cullera

23 de mayo de 2025
Llíria participa en el Jazz Day Relay UNESCO 2025 a escala mondial
Contemporànies

Llíria participa en el Jazz Day Relay UNESCO 2025 a escala mondial

2 de mayo de 2025
Publicació Següent
Por qué Pedro Rodríguez se incorpora a la política. 

Por qué Pedro Rodríguez se incorpora a la política. 

La Jove Orquestra de la Generalitat actúa a Altea, Castelló, Rafelbunyol i Buñol

La Jove Orquestra de la Generalitat actúa a Altea, Castelló, Rafelbunyol i Buñol

Dansa València tanca l’edició de 2019 amb un rècord d’assistència

Dansa València tanca l’edició de 2019 amb un rècord d’assistència

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Seguisca'ns

PALAU MUSICA PALAU MUSICA PALAU MUSICA
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

La Guàrdia Reial interpreta al Palau de la Música “Deu anys, deu concerts” amb motiu del aniversari de la proclamació del rei Felip VI

La Guàrdia Reial interpreta al Palau de la Música “Deu anys, deu concerts” amb motiu del aniversari de la proclamació del rei Felip VI

3 días hace
José Vicente Pedrola de nou president de la Unió Musical de Llíria; “Tornar a la presidència és un repte personal i una il·lusió renovada”

José Vicente Pedrola de nou president de la Unió Musical de Llíria; “Tornar a la presidència és un repte personal i una il·lusió renovada”

2 semanas hace
El valenciano Pere  Vicalet,  nuevo  director  asociado  de  la  Orquesta  Filarmónica del Café-Comfamiliar Risaralda de Colombia

El valenciano Pere Vicalet, nuevo director asociado de la Orquesta Filarmónica del Café-Comfamiliar Risaralda de Colombia

3 días hace
Palau de la Música, programación 1-15 junio 2025

Palau de la Música, programación 1-15 junio 2025

2 semanas hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Certàmens i Concursos
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • Entrevistes
  • Events
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Ópera
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals
  • Vist a les Xarxes

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
jg jg jg
PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA
POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025
cultura cultura cultura
SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ

Destacades

La Banda Municipal i un sextet de tango enceten, dijous als Jardins del Palau, el 28 Festival de Jazz

La Guàrdia Reial interpreta al Palau de la Música “Deu anys, deu concerts” amb motiu del aniversari de la proclamació del rei Felip VI

El valenciano Pere Vicalet, nuevo director asociado de la Orquesta Filarmónica del Café-Comfamiliar Risaralda de Colombia

Chiva rinde homenaje a Luis Serrano Alarcón en el cierre de su gira mundial ‘Jalupe’

2022025/26: Les Arts celebra su XX aniversario con un estreno mundial, tres nuevas producciones y los directores de orquesta más internacionales

Higueruelas: Escena Erasmus llega en junio con el espectáculo teatral europeo ‘Un instant de bellesa’

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

7 de abril de 2021

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (2)
  • Arts Escèniques (239)
  • Certàmens i Concursos (29)
  • Clàssiques (555)
  • Contemporànies (497)
  • Educació (76)
  • Entrevistes (88)
  • Events (1)
  • Ja al seu abast (20)
  • lasBandas (36)
  • Notícies (5.333)
  • Ópera (22)
  • Opinió (36)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (5)
  • Resta de Espanya (8)
  • Societats Musicals (1.824)
  • Vist a les Xarxes (12)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.