martes 7 febrero, 2023
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Notícies Societats Musicals

Oscar Senabre:“Els alumnes que dediquen temps a la formació musical obtenen millors resultats acadèmics”

Redacció Redacció
24 de febrero de 2015
en Societats Musicals
78 1
0
Oscar Senabre:“Els alumnes que dediquen temps a la formació musical obtenen millors resultats acadèmics”
126
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

La Comunitat Valenciana es terra de músics. Queda clar amb les 545 Societats Musicals que estan al voltant de tot el territori i que conformen la xarxa cultural mes important que tenim. Una d´aquestes bandes de música es la Societat Musical l´Om de Picassent, que es va fundar en 2006 i que ha crescut en poc temps. Desde la Societat Musical l´Om, a través de Oscar Senabre, el vicepresident de l´agrupació, ens parlen dels seus inicis i dels grans projectes que tenen preparats per a aquest 2015.

La Societat Musical l´Om de Picassent es funda en 2006 i és prou jove. D´on sorgeix la idea de formar una agrupació així?

La idea va sorgir cap a finals de l´any 2005 de l´interès d´un grup de joves professionals i aficionats de la música, la majoria pertanyents al món de l´orquestra simfònica, que vam decidir fundar una nova societat musical que renovara i desenvolupara l´entorn musical i cultural de Picassent i que tinguera com a una de les línies d´actuació principals la innovació i l´evolució respecte de les societats musicals valencianes tradicionals.

A pesar de la seua joventut compten amb més de 200 socis. Va despertar molt interès l´agrupació en els seus primers anys de vida?

La matriu de músics, mares i pares que encetaren el nou projecte de societat musical rondava una cinquantena de persones. Poc a poc es va anar sumant més gent al projecte i en els nou anys que portem de camí, seran més de dos-cents socis els qui avalen la continuïtat del nostre treball.

Durant els primers anys la gent va estar un poc esperant per veure si aquest projecte era o no viable per a un poble, Picassent, que ja comptava amb una societat musical. No obstant això, molta gent va reconèixer l´esforç i el treball aconseguits durant els primers anys i es va adonar que a càrrec de la Societat Musical l´Om hi havia grans professionals, com ara el seu director Juan José Aguado Baena (titulat al Reial Conservatori de Madrid i professor al Conservatori Professional de València), catedràtics com Juan Aguado Martí (trompeta) o Emilio Maravella (contrabaix) i altres professionals universitaris o de l´ensenyament secundari que avalaven aquest nou projecte.

Imagine que aquest suport és fonamental….

És clar. Sense la col·laboració de tots els associats aquest projecte no tindria raó de ser, ni obtindríem el suport de les institucions públiques locals i autonòmiques. Aquesta ajuda i reconeixement és el que ens impulsa dia a dia a treballar per la cultura i la música del nostre poble.

A més, el suport per part de l´Ajuntament de Picassent i la Parròquia de la Miraculosa foren decisius durant els primers anys, i encara en l´actualitat, a l´hora de donar un gran impuls a la nostra jove societat musical.

Per part de l´Ajuntament, el suport de Conxa Garcia, actual alcaldessa de Picassent i l´aleshores regidor de Cultura Artur Hernández brindaren l´oportunitat de consolidar el projecte, sobretot després de la inauguració d´un nou edifici per a la pràctica de la música, l´Aulari de la Música i les Arts de Picassent (AUMA), on actualment té la seu l´Escola de Música l´Om.

També agrair l´estreta ajuda, durant els primers anys, de la Parròquia de la Miraculosa, encapçalada pel seu rector Enric Cervera, que va cedir el seu saló d´actes per als assajos de les agrupacions de la Societat Musical l´Om. Un lloc on poder assajar de nit i els caps de setmana és essencial per mantenir viva l´activitat d´una societat musical.

Orquestra Simfònica de la Societat Musical l´Om al concert de Festes Majors Picassent 2014 amb la interpretació d´El Carnaval dels Animals de Saint-Saëns

 

Són tres les formacions que sustenten la Societat Musical l´Om. El cor, l´orquestra i la banda. Com definiria aquestes formacions?

Són tres peces fonamentals de l´engranatge que forma la nostra societat musical. Els educands, després de rebre una educació i formació en l´escola, poden optar a formar part d´una d´aquestes tres agrupacions col·lectives que completaran els seus estudis musicals, a més de contribuir al creixement personal, educatiu i de relació social. Tant el Cor, la Banda com l´Orquestra Simfònica estan enfocades a ser una oportunitat de desenvolupament dels nostres educands, però també un instrument capaç de difondre la música clàssica, barroca i contemporània a la nostra població i també una eina que eduque l´oïda musical d´un públic assidu a nivell de la localitat i a nivell comarcal.

La programació de les nostres agrupacions s´adapta al nivell dels seus integrants, que sol ser un nivell elemental-mitjà. Tot i això una vegada a l´any es prepara un projecte de més envergadura que s´estrena per al concert de les Festes Majors de Picassent a principis de setembre.

El Cor pretén que la gent més gran, inclús sense gaires coneixements musicals, puguen endinsar-se en el món de la música a través de les cançons populars, nadalenques, arranjaments d´obres de compositors valencians o polifonia religiosa. A més, es forma la veu (el nostre instrument natural) als educands de l´escola de música que complementen el treball dels adults i permeten tindre una agrupació estable on participen des de xiquets fins a adults.

La Banda tracta de donar formació a nivell col·lectiu als instruments de vent i percussió. El seu repertori tracta obres de compositors més contemporanis, des de temes de big band, arranjaments de bandes sonores, música festera o pasdobles i marxes de processó per a desfilades. Ha realitzat trasllats, cercaviles, intercanvis i trobades amb altres bandes de música.

Entre el repertori de l´Orquestra Simfònica, primera de les agrupacions que es va formar a la Societat Musical l´Om, destaquen compositors com ara Vivaldi, Corelli, Haydn, Mozart, Bach, Händel o també Falla, Saint-Saëns, Khatxaturian, etc. A pesar de ser una orquestra molt jove ha realitzat nombrosos concerts a Picassent, Torrent, Morella, Beniparrell, a la UPV, a Gandia, Paiporta, Massanassa, Catarroja, Manises, Alfafar… destaquen les gires de concerts realitzats a Castella i Lleó, la Comunitat de Madrid, Castelló de la Plana i València junt al cor “Francisco Salinas” de Salamanca interpretant entre altres el Rèquiem i la Missa de la Coronació de Mozart, el Messies de Händel o el Glòria de Vivaldi.

 

Un altre dels pilars és l´escola de música. Què significa l´escola per a la formació i per a Picassent?

L´Escola significa l´element de formació i educació que ofereix la nostra Societat als seus educands perquè es puguen desenvolupar posteriorment com a músics ja siga professionalment o com a aficionats. Va nàixer com una escola oberta i participativa basada en la qualitat de l´ensenyament i en l´aprenentatge per experiència amb la música proporcionant una formació bàsica vocal i instrumental.  

Per a Picassent significa un nou tipus d´oferta educativa musical que es fonamenta principalment en la innovació, un nou lloc on poder endinsar-se en el món de la música amb uns preus molt assequibles. Tot això sense oblidar que, des de ben menuts, als seus educands se´ls ofereix la possibilitat d´estudiar un instrument musical i poc després entrar a formar part de la Banda de l´Escola, una agrupació de caràcter col·lectiu formada per instruments de corda, vent i percussió. D´aquesta manera es pretén que des d´una edat primerenca els xiquets i xiquetes puguen desenvolupar les capacitats intel·lectuals i de relació humana amb la resta de companys, creen hàbits de treball col·lectius, amplien la seua formació mitjançant el joc i potencien la seua sensibilitat i expressió artística a través de la pràctica d´un instrument musical.  

          Banda de la Societat Musical l´Om a l´Aulari de la Música i les Arts de Picassent (AUMA).

2015 serà un any intens per a la Societat Musical l´Om. Participaran en dos projectes d´innovació per a afavorir l´èxit escolar a través de la música. En què consisteix aquest projecte avalat per la Conselleria d´Educació?

Els dos projectes, en col·laboració amb els col·legis públics Mare de Déu de Vallivana i Príncep d´Espanya de Picassent tenen com a objectiu fer més accessible la formació musical a l´alumnat que encara no ha tingut contacte amb cap escola de música. L´objectiu és contribuir a la consecució de l´èxit acadèmic i beneficiar-se de les millores cognitives i socials que es deriven a través de la pràctica musical.

L´alumnat desenvolupa tallers instrumentals (amb el violí com a motor d´aprenentatge) i d´expressió corporal. Així s´inicien en el món de la música, juguen i aprenen com tocar un instrument musical. Tot això perquè, després de diverses avaluacions diagnòstiques elaborades per la Conselleria d´Educació, ha quedat demostrat que els alumnes que dediquen més temps a la formació musical obtenen millors resultats acadèmics.

Tant les famílies de l´alumnat participant com els professors veuen molt positius aquests tallers que es desenvolupen de febrer a juny durant cada curs escolar.

A més, el Cor té previst una trobada junt amb altres formacions. Per què són important aquestes jornades de convivència?

Les trobades o festivals entre societats musicals tenen com a objectiu la interrelació entre diferents agrupacions musicals i fomenten l´intercanvi cultural. Així doncs són importants perquè permeten veure com treballen altres agrupacions similars, aprendre del seu repertori o la relació social i educativa que possibilita el contacte directe amb els integrants que les formen i els seus directius, cosa que a més permet la transmissió de noves idees o l´edició de projectes conjunts.

Les agrupacions de la Societat Musical l´Om participen anualment en els concerts d´intercanvi que organitza la FSMCV i patrocina la Conselleria de Governació i en altres trobades o festivals. Fins a l´actualitat s´han realitzat trobades i intercanvis a Alcàsser, Burjassot, Silla, Alfafar, Beniparrell, València, etc.

 

Cor de la Societat Musical l´Om a l´Ermita de la Mare de Déu de Vallivana de Picassent.

A finals d´abril es realitzarà un gran concert, El Carnaval dels Animals, per a commemorar el IX Aniversari de la Societat…

La Direcció de l´Escola de Música l´Om va decidir elaborar un projecte d´innovació basat en “El Carnaval dels Animals” de Camille Saint-Saëns, ja que l´obra consta d´enginyosos procediments musicals que l´han convertida en una obra valuosíssima com a eina pedagògica.

El projecte pretén fomentar i promoure la investigació educativa per afavorir l´èxit escolar a nivell intern, així com també incentivar els processos d´investigació-acció per a la millora significativa de les escoles de música com a centres educatius.

El resultat final es plasmarà en un concert on es fusionaran la música, el teatre, la dansa, etc. en el qual participarà tot l´alumnat de l´Escola de Música l´Om i anirà dirigit sobretot per a xiquets i xiquetes. L´acte es basa en la idea wagneriana d´Art Total, una visió de l´art en un aspecte més ampli on es mesclaran diverses disciplines artístiques per aconseguir una producció escènica i musical de caràcter escolar.

Altres grans projectes realitzats per la Societat Musical l´Om des de la seua fundació han sigut, entre altres, l´escenificació de la sarsuela “Agua, azucarillos y aguardiente” de Federico Chueca junt al Cor i l´Escola de Declamació Artística del Cercle Catòlic de Burjassot https://www.youtube.com/watch?v=9vsRHuAuG6M ; la interpretació d´El Amor Brujo de Manuel de Falla amb text recitat, cantant i ballarins; o la interpretació del conte musical “Pere i el llop” de Prokófiev.

 

 

Redacció

Redacció

Relacionades Publicacions

18 bandes de la Comunitat valenciana, resta d’Espanya i d’arreu el món concursaran en la 135 edició del CIBM 2023
Societats Musicals

18 bandes de la Comunitat valenciana, resta d’Espanya i d’arreu el món concursaran en la 135 edició del CIBM 2023

6 de febrero de 2023
El castellonenc Rafael Grau Vilar pren la batuta de la Jove Banda Simfònica de la FSMCV durant 2023
Societats Musicals

El castellonenc Rafael Grau Vilar pren la batuta de la Jove Banda Simfònica de la FSMCV durant 2023

6 de febrero de 2023
Vesprada d’emocions en el Concert d’Hivern de VALÈNCIA PROWinds
Societats Musicals

Vesprada d’emocions en el Concert d’Hivern de VALÈNCIA PROWinds

2 de febrero de 2023
Publicació Següent
Concierto de la UMSC de Villar de Arzobispo en Amposta (Tarragona)

Concierto de la UMSC de Villar de Arzobispo en Amposta (Tarragona)

El Teatre Serrano de Gandia ha acollit el Concert Didàctic “Els Temps estan canviant”

El Teatre Serrano de Gandia ha acollit el Concert Didàctic “Els Temps estan canviant”

La Orquesta de Vientos Filharmonia ofrece el concierto Nuevas Músicas de la Tierra en Gandia

La Orquesta de Vientos Filharmonia ofrece el concierto Nuevas Músicas de la Tierra en Gandia

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Seguisca'ns

cambra al Palau cambra al Palau cambra al Palau
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

Vicent Balaguer Doménech, nou director titular de la Unió Musical de Llíria: “Conec la trajectòria des que era molt menut. Em sent com a casa”

Vicent Balaguer Doménech, nou director titular de la Unió Musical de Llíria: “Conec la trajectòria des que era molt menut. Em sent com a casa”

5 días hace
(Pioneras) 1937: L’entrada de les dones a la Unió Lírica Pinosense

(Pioneras) 1937: L’entrada de les dones a la Unió Lírica Pinosense

1 mes hace
L’Artística Manisense estrena l’obra “L’Alfabeguer” de Maria del Mar Ribas

L’Artística Manisense estrena l’obra “L’Alfabeguer” de Maria del Mar Ribas

6 días hace
Alicante vivió en un éxtasis musical con el estreno mundial de Mediterraneum de Andrés Valero-Castells

Alicante vivió en un éxtasis musical con el estreno mundial de Mediterraneum de Andrés Valero-Castells

7 días hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • El Músic Llogat
  • Entrevistes
  • Events
  • Fent Barret
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
 cambra al Palau  cambra al Palau  cambra al Palau
https://videos.gva.es/index.php/extwidget/preview/partner_id/167/uiconf_id/23448358/entry_id/0_2i2v0ozn/embed/dynamic https://videos.gva.es/index.php/extwidget/preview/partner_id/167/uiconf_id/23448358/entry_id/0_2i2v0ozn/embed/dynamic https://videos.gva.es/index.php/extwidget/preview/partner_id/167/uiconf_id/23448358/entry_id/0_2i2v0ozn/embed/dynamic
dia de la musica dia de la musica dia de la musica
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
http://www.lliriamusica.es/ http://www.lliriamusica.es/ http://www.lliriamusica.es/
https://casinomusicaldegodella.com/ https://casinomusicaldegodella.com/ https://casinomusicaldegodella.com/
https://www.valenciabonita.es/ https://www.valenciabonita.es/ https://www.valenciabonita.es/

Destacades

Vesprada d’emocions en el Concert d’Hivern de VALÈNCIA PROWinds

Vicent Balaguer Doménech, nou director titular de la Unió Musical de Llíria: “Conec la trajectòria des que era molt menut. Em sent com a casa”

La murciana Celia Torá Mateo assumix la batuta de la Banda Simfònica de Dones de la FSMCV durant 2023

Les bandes de música tornen a la Plaça de bous de València

L’Artística Manisense estrena l’obra “L’Alfabeguer” de Maria del Mar Ribas

Llíria i Dénia es fan veure en una experiència musical i gastronòmica

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013

Rafael Garrigós imparte un curso de dirección en Colombia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (2)
  • Arts Escèniques (133)
  • Clàssiques (274)
  • Contemporànies (405)
  • Educació (31)
  • El Músic Llogat (10)
  • Entrevistes (73)
  • Events (1)
  • Fent Barret (10)
  • Ja al seu abast (18)
  • lasBandas (26)
  • Notícies (5.223)
  • Opinió (28)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (5)
  • Resta de Espanya (7)
  • Societats Musicals (1.546)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
X