domingo 4 junio, 2023
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Notícies Societats Musicals

Unió Musical de Torrent: Mig segle d’una banda ‘in crescendo’

La Unió Musical de Torrent commemora els 50 anys d’història amb una exposició d’objectes i material sonor i un llibre que fa un recorregut de l’activitat musical, artística i social de la societat musical.

Óscar Grifoll Óscar Grifoll
3 de abril de 2023
en Societats Musicals
81 2
0
Unió Musical de Torrent: Mig segle d’una banda ‘in crescendo’

El president de la UMT José Plaza amb una foto de la exposició

133
COMPARTIDOS
1.7k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

Tot i els 50 anys d’història, la Unió Musical de Torrent continua sent una banda jove, però molt activa i amb un recorregut impressionant, molt activa i amb un bon grapat de premis al seu abast.

A febrer de 1973 va començar el seu camí gràcies a la fusió de la centenària banda de música Patronat de la Joventut Obrera i l’Associació Musical ‘La Clàssica’ de Torrent. El director-fundador va ser Mariano Puig Yago. Després van vindre altres directors: Enrique Andreu Romero, Francisco Idilio Gimeno Martínez, Manuel Enguídanos Cotanda, José María Ortí Soriano i, desde març de 2014, Frank De Vuyst.

Una societat musical que, actualment, compta amb Banda Simfònica, Banda d’Iniciació, Banda Juvenil, Orquestra d’Iniciació, Orquestra Simfònica, Coral Jove, Coral Polifònica, Big Band, un quartet de saxos, quintet de clarinets, grups de metalls i grup de percussió.

Precisament de la seua història, del seu passat, present i futur, un resum d’aquesta rellevant societat musical de Torrent, s’ha fet recentment a la seu de la Unió Musical de Torrent que va acollir des de finals de febrer fins a principis de març una exposició que resumeix amb objectes i material sonor els 50 anys d’història de l’entitat. Es tracta d’una mostra d’objectes restaurats, fotografies i gravacions que han rebut nombroses visites. Per exemple, l’exposició recull una bandera de 1933, pergamins de la participació en certàmens, fotografies d’actuacions de la banda, vestimentes dels músics dels anys 70, instruments de llautó, enregistraments de la participació de la Unió Musical de Torrent en certàmens històrics en la plaça de Bous de València, entre d’altres mostres que repassen mig segle d’història musical.

 

«Una exposició que resumeix amb objectes i material sonor els 50 anys d’història de l’entitat»

I no només l’exposició ha estat motiu de celebració per part de la societat musical de Torrent que està commemorant els 50 anys de trajectòria musical, també s’han editat un llibre que el seu autor, Jorge Sánchez Antúnez, fa un recorregut pels orígens, consolidació i desenvolupament de la Unió Musical de Torrent fins l’actualitat, amb un recull de testimonis de persones significatives que han estat presents a la banda des del seu origen fins les declaracions de persones que han viscut moments rellevants de la seua evolució com a societat musical.

Una publicació que inclou també una part gràfic imponent gràcies al dissenyador Eugenio Simó Ortí que s’ha encarregat de la maquetació i disseny d’un llibre que ja és una peça fonamental del record de la ciutat.

Per al president de la Unió Musical ha estat emocionant el camí de la societat per tal d’aconseguir complir mig segle d’existència amb un recorregut plagat d’èxits, premis, reconeixements i persones que han integrat i han fet créixer la Unió Musical de Torrent a un alt nivell. “Tant visitar l’exposició com llegir el llibre del 50 aniversari ens permet viure records, emocions, mirar al passat i valorar encara més si cap el treball que van desenvolupar els que ens van precedir en la Unió Musical de Torrent, especialment en alguns moments més complicats. I al mateix temps ens anima a continuar treballant per a continuar engrandint la història d’aquesta entitat que per a nosaltres és una gran família que no volem que deixe de créixer. Així que també esperem que tots aquests actes que estem celebrant serveixen perquè moltes persones se sumen al nostre projecte per a continuar endavant”, ha explicat el president de la Unió Musical de Torrent, José Plaza.

Certamen Internacional

I per tal d’arredonir la celebració del 50 aniversari, com a colofó del actes que s’han desenvolupat durant 2022 i 2023 està el Certamen Internacional de Bandes de Música ‘Ciutat de València’ on participen en juliol de 2023 amb ganes d’aconseguir un primer premi amb Menció d’Honor de la Secció d’Honor. Un esdeveniment rellevant a l’agenda de la societat musical per al qual, per primera vegada en la història de la societat, s’han encarregat dues obres a dues dels millors compositors del panorama internacional com José Suñer Oriola i Francisco José Martínez Gallego.

«El Certamen Internacional de Bandes de Música ‘Ciutat de València’ on participen en juliol de 2023 amb ganes d’aconseguir un primer premi amb Menció d’Honor»

 

A més, al mes de juliol, la Unió Musical de Torrent tindrà un altre repte amb la participació en el Certamen de Bandes de Música de Secció Especial de la Diputació de València 2023.

Des de l’any 1991, la Unió Musical de Torrent ha participat en la Secció d’Honor del Certamen Internacional de Bandes de Música ‘Ciutat de València’, havent aconseguit sis primers premis.

Actes de 2022
L’any 2022 ha estat carregat d’actes de commemoració pel 50 aniversari de la Unió Musical. EL primer acte va ser un concert d’inauguració del mig segle d’història amb un concert de la seua banda simfònica dirigida per Frank de Vuyst en la plaça de l’Església i on també es va presentar el disc dedicat al que va ser el primer director fundador de la banda, Mariano Puig Yago.

I entre els nombrosos concerts durant 2022 destaquen la participació al XXII Festival Coral, el FORUMT, el festival Torrent a Dos Bandes, la cloenda del Festival de Jazz Ciutat de Torrent amb l’espectacle Kiko Berenguer Freedom Symphonic al costat de la banda simfònica de la Unió Musical, el concert de sarsuela amb la Jove Orquestra Simfònica i la Coral Polifònica acompanyades dels solistes Pascual Andreu, Saray García, belén Roig i David Asín.

Després d’estiu van continuar els actes commemoratius amb l’acte de la Presentació i Exaltació de la Musa de la música 2022-2023 Marta Bermell Morera. També va destacar el concert de Santa Cecília amb l’homenatge al compositor Arturo Márquez i que també va comptar amb un altre convidat d’excepció: el reconegut solista veneçolà Pacho Flores. Un dia inoblidable sota la direcció de Frank De Vuyst que com tots els anys va donar la benvinguda als nous músics de la banda i que va permetre tancar la XLVI Setmana Cultural.

Óscar Grifoll

Óscar Grifoll

Relacionades Publicacions

La Banda Municipal de València oferirà quatre concerts gratuïts als jardins del Palau
Societats Musicals

La Banda Municipal de València oferirà quatre concerts gratuïts als jardins del Palau

31 de mayo de 2023
La Unió musical de Xixona compleix el Xé Aniversari amb una festa gran
Societats Musicals

La Unió musical de Xixona compleix el Xé Aniversari amb una festa gran

29 de mayo de 2023
El Litro de Buñol exhibe su mejor versión en el Concierto de Primavera de la mano de Saül Gómez
Societats Musicals

El Litro de Buñol exhibe su mejor versión en el Concierto de Primavera de la mano de Saül Gómez

23 de mayo de 2023
Publicació Següent
La Banda Primitiva de Llíria davant una programació excel·lent

La Banda Primitiva de Llíria davant una programació excel·lent

La Unió Musical de Llíria continua educant per a la música

La Unió Musical de Llíria continua educant per a la música

Harmonia del Parnàs i Pérgamo Ensemble obrin el cicle de concerts ‘Lux Bella’ de l’Església Jesuïtes València

Harmonia del Parnàs i Pérgamo Ensemble obrin el cicle de concerts ‘Lux Bella’ de l'Església Jesuïtes València

Seguisca'ns

cambra al Palau cambra al Palau cambra al Palau
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

El Litro de Buñol exhibe su mejor versión en el Concierto de Primavera de la mano de Saül Gómez

El Litro de Buñol exhibe su mejor versión en el Concierto de Primavera de la mano de Saül Gómez

2 semanas hace
La ‘Artística Big Band’  de Buñol ofrece su concierto de presentación junto a ‘En clau de jazz Band’. Entrevista con su director Tello Masmano

La ‘Artística Big Band’ de Buñol ofrece su concierto de presentación junto a ‘En clau de jazz Band’. Entrevista con su director Tello Masmano

3 días hace
València: La música entra en campanya de la mà de Sandra Gómez (PSOE)

València: La música entra en campanya de la mà de Sandra Gómez (PSOE)

2 semanas hace
Sandra Gómez (PSOE) muestra un caudal lleno de iniciativas para la música

Sandra Gómez (PSOE) muestra un caudal lleno de iniciativas para la música

2 semanas hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • El Músic Llogat
  • Entrevistes
  • Events
  • Fent Barret
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
059 lasBandas directorio 059 lasBandas directorio 059 lasBandas directorio
https://dv.ivc.gva.es/ https://dv.ivc.gva.es/ https://dv.ivc.gva.es/
dia de la musica dia de la musica dia de la musica
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
http://www.lliriamusica.es/ http://www.lliriamusica.es/ http://www.lliriamusica.es/
https://casinomusicaldegodella.com/ https://casinomusicaldegodella.com/ https://casinomusicaldegodella.com/
https://www.valenciabonita.es/ https://www.valenciabonita.es/ https://www.valenciabonita.es/

Destacades

La ‘Artística Big Band’ de Buñol ofrece su concierto de presentación junto a ‘En clau de jazz Band’. Entrevista con su director Tello Masmano

El Teatre Arniches d’Alacant arranca ‘Des d’ací’ amb les companyies alacantines Maracaibo i Pàmpol Teatre

La Banda Municipal de València oferirà quatre concerts gratuïts als jardins del Palau

El Premi Iturbi arranca en l’edició més concorreguda de la seua història

Llíria organitza el III Concurs Nacional de Clarinet “Llíria, Ciutat Creativa”

La Unió musical de Xixona compleix el Xé Aniversari amb una festa gran

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013

Rafael Garrigós imparte un curso de dirección en Colombia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (2)
  • Arts Escèniques (167)
  • Clàssiques (335)
  • Contemporànies (429)
  • Educació (43)
  • El Músic Llogat (10)
  • Entrevistes (77)
  • Events (1)
  • Fent Barret (10)
  • Ja al seu abast (19)
  • lasBandas (26)
  • Notícies (5.234)
  • Opinió (28)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (5)
  • Resta de Espanya (7)
  • Societats Musicals (1.581)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
X