jueves 24 septiembre, 2026
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Arts Escèniques

Aarhus, Hamburg i Zadar, tres ciutats que inspiraran la Comunitat Valenciana en el Turisme Musical

Redacció Redacció
10 de diciembre de 2021
en Arts Escèniques, Notícies
76 5
0
Aarhus, Hamburg i Zadar, tres ciutats que inspiraran la Comunitat Valenciana en el Turisme Musical
130
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

Las III Jornades Tiim comptaran amb la presència dels principals responsables que estan impulsant aquestes ciutats europees com a destí musical.

En la seua tercera edició, les Jornades Tiim (Turisme & Indústria musical) abordaran els reptes a què s’ha d’enfrontar la ciutat de València i la Comunitat Valenciana en la dinamització del turisme musical. Per això han sigut convidats els responsables de tres ciutats europees que fa anys que estan abocades a la seua projecció com a destinació musical i turística: Aarhus (Dinamarca), Hamburg (Alemanya) i Zadar (Croàcia). Els tres responsables conversaran amb especialistes valencians durant aquestes trobades professionals que tindran lloc a l’Auditori Santiago Grisolía de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València els dies 15 i 16 de desembre.

Aarhus (Dinamarca), una ciutat que s’autoproclamarà Music City en 2022

La segona ciutat més gran de Dinamarca, situada a la costa centre-est, Aarhus compta amb 335.000 habitants (1,2 milions a la seua àrea metropolitana). És una ciutat amb més de 40.000 estudiants, reconeguda pel suport del govern local per al desenvolupament dels sectors culturals. La ciutat compta amb grans esdeveniments, com el festival i la conferència internacional SPOT, a més de programació en sales durant tot l’any, dues orquestres, una òpera nacional i diferents associacions que contribueixen al bon desenvolupament de l’escena local.

Music City Aarhus 2022 és un projecte per a l’autoproclamació d’Aarhus com a ciutat musical que busca enfortir la seua indústria musical local, creant un any musical cultural que posicione Aarhus com la millor ciutat musical de Dinamarca. Per això, el 2017, coincidint amb el seu nomenament com a Ciutat Cultural Europea, es va crear l’oficina Music City Aarhus, un organisme públic-privat que treballa per millorar les polítiques culturals, les oportunitats de negoci i les iniciatives educatives per a la música a la ciutat. Music City Aarhus va fer un estudi per quantificar el valor del sector musical a la ciutat, cosa que va ajudar a guanyar-se el suport del govern local. De tot això en parlarà Jesper Mardahl, director d’Aarhus Music City 2022, el dimecres 15 de desembre a les 18:15h.

Hamburg (Alemanya), un dels exemples més destacats de turisme musical

Hamburg és la segona ciutat més gran d’Alemanya després de Berlín, amb prop de 2 milions d’habitants. És reconeguda per la seua identitat portuària, la seua riquesa arquitectònica i la seua pròspera indústria cultural, incloent una escena musical variada i diversa que compta amb fites com l’impuls de la carrera musical dels Beatles a principis dels anys 1960, o la creació el 2017 de la Filharmònica de l’Elba, un dels auditoris més moderns del món que en poc temps s’ha guanyat un gran prestigi internacional. Aquesta diversitat musical ha donat peu a escenes culturals comercials i contraculturals, així com a grans festivals de públics específics com Wacken (heavy metal, 85.000 assistents), Elbjazz (jazz, 20.000 assistents) i el festival portuari MS Dockville (indie rock, 25.000 assistents).

El turisme de lleure ha donat fama internacional a Hamburg, amb el seu conegut barri vermell, Reeperbahn, que s’ha convertit en el centre de la cultura alternativa local. El Reeperbahn Festival, celebrat al mateix barri, concentra més de 35.000 assistents de 40 països, entre públic general i professionals. És el festival en sales més gran d’Alemanya i la trobada professional més gran orientada a la música i la indústria digital. A més d’haver desenvolupat el turisme musical gràcies al talent local, una programació diversa i atractiva i el suport del públic, Hamburg té una indústria musical activa organitzada en diferents associacions (d’artistes, de promotores, de negoci i subsectors del negoci musical… ), cosa que li ha permès quantificar el seu valor com a sector i negociar amb el govern local, regional i nacional per rebre finançament i suport. Per parlar-ne, comptarem amb la intervenció de Johannes Everke, director de màrqueting d’Hamburg Marketing.

Zadar (Croàcia) i The Garden, el turisme musical sostenible com alternativa als creuers

Situada a la costa dàlmata de Croàcia i amb uns 75.000 habitants, Zadar és el centre econòmic, administratiu, cultural i polític de la regió de Dalmàcia. Tot i la seua mida reduïda, està dotada amb infraestructures que la connecten amb la resta d’Europa per terra, mar i aire. En les seues estratègies de desenvolupament ha sabut diferenciar-se del turisme saturat de creuers, sol i platja del sud de Dalmàcia a través del turisme cultural i musical. Com a reclam turístic, Zadar compta amb dues grans instal·lacions sonores a la vora del mar:

The Sea Organ, un òrgan musical de formigó de 70 metres de llarg el so del qual s’activa amb el moviment de les onades; i el Monument to the Sun, una immensa pista de ball que brilla i canvia de color amb la interacció dels visitants. A Tisno, a 60 km de Zadar, es troba The Garden Resort, un antic campament militar que ha esdevingut l’última dècada un dels principals pols de festivals d’estiu alternatius del mediterrani. The Garden Resort ha sabut promocionar-se com a recinte amb un esdeveniment propi (The Garden/Love International) a més de llogar l’espai a promotores estrangeres per programar. Atrau turisme musical internacional amb cartells especialitzats en artistes underground (sobretot de música electrònica) prou populars per generar una demanda turística significativa que, alhora, sigui sostenible per a la zona. L’encarregat d’explicar als assistents les estratègies seguides a Zadar serà el fundador de The Garden, Nick Colgan.

En definitiva, es tracta de tres exemples clars de ciutats europees que han incorporat l’activitat musical en les estratègies de desenvolupament cultural, turístic i econòmic i que serviran d’exemple i inspiració per a la Comunitat Valenciana.

Les Jornades TIIM estan organitzades per l’Associació de Promotors Musicals de la Comunitat Valenciana (MusicaProCV) en col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana i compten amb el suport de Visit València, l’Institut Valencià de Cultura, FOTUR, la Fira Trovam – Pro Weekend, l’associació de festivals Promfest i la Federació Valenciana de la Indústria Musical (FEVIM). Les activitats començaren el passat 5 de novembre a Castelló de la Plana en el marc de la Fira Valenciana de la Música Trovam – Pro Weekend.

Les inscripcions professionals es poden formalitzar a través del següent formulari: https://bit.ly/tiim2021



Redacció

Redacció

Relacionades Publicacions

Llíria, Ciutat de la Música, homenatja el reconegut director d’orquestra Josep Pons en el Concert de Bandas
Societats Musicals

Llíria, Ciutat de la Música, homenatja el reconegut director d’orquestra Josep Pons en el Concert de Bandas

23 de septiembre de 2026
La candidatura de Elizabeth Carrascosa “+Participació + Futur” reclama reglas iguales para todos antes de las elecciones de la FSMCV
Societats Musicals

La candidatura de Elizabeth Carrascosa “+Participació + Futur” reclama reglas iguales para todos antes de las elecciones de la FSMCV

16 de septiembre de 2026
El Palau de la Música obri un cicle gratuït protagonitzat per huit bandes de València
Societats Musicals

El Palau de la Música obri un cicle gratuït protagonitzat per huit bandes de València

14 de septiembre de 2026
Publicació Següent
La Santa Cecilia d’Ador i la Instructiu Musical de El Palmar s’imposen en la primera jornada del Certamen de la Diputació de València

La Santa Cecilia d’Ador i la Instructiu Musical de El Palmar s'imposen en la primera jornada del Certamen de la Diputació de València

ProWinds València viu a la Llosa de Ranes la seua posada de llarg

ProWinds València viu a la Llosa de Ranes la seua posada de llarg

La Lira d’Alfarp s’emporta el primer premi i tanca el Certamen de la Diputaciò de València

La Lira d'Alfarp s'emporta el primer premi i tanca el Certamen de la Diputaciò de València

Seguisca'ns

gobierno gobierno gobierno
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

Elizabeth Carrascosa: el cambio que quiere para la FSMCV (I): “Soy, ante todo, una mujer del movimiento musical valenciano”

Elizabeth Carrascosa: el cambio que quiere para la FSMCV (I): “Soy, ante todo, una mujer del movimiento musical valenciano”

2 semanas hace
Elizabeth Carrascosa: el cambio que quiere para la FSMCV (y III): “La Federación tiene que ser una herramienta al servicio de las sociedades musicales, no una estructura alejada de ellas”

Elizabeth Carrascosa: el cambio que quiere para la FSMCV (y III): “La Federación tiene que ser una herramienta al servicio de las sociedades musicales, no una estructura alejada de ellas”

2 semanas hace
Elizabeth Carrascosa: una nueva mirada para la FSMCV (II) : “Conocer la Federación desde dentro también significa saber qué debemos cambiar.”

Elizabeth Carrascosa: una nueva mirada para la FSMCV (II) : “Conocer la Federación desde dentro también significa saber qué debemos cambiar.”

2 semanas hace
La candidatura de Elizabeth Carrascosa “+Participació + Futur” reclama reglas iguales para todos antes de las elecciones de la FSMCV

La candidatura de Elizabeth Carrascosa “+Participació + Futur” reclama reglas iguales para todos antes de las elecciones de la FSMCV

1 semana hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Certàmens i Concursos
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • Entrevistes
  • Events
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Ópera
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals
  • Vist a les Xarxes

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
jg jg jg
PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA
POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025
cultura cultura cultura
SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ

Destacades

El Palau de la Música obri un cicle gratuït protagonitzat per huit bandes de València

La Artística de Buñol presenta la nueva temporada bajo el lema “El sueño que nos une”

Concierto Coral de Cantorion Pentalar de Gales en La Artística de Buñol

Les bandes de Cullera creuen fronteres amb 120 músics desfilant pels carrers d’Alemanya

Dudamel dirigirà l’Orquestra de València en el concert extraordinari ‘València i Veneçuela: unides per la música’

ASVEM fomenta el empredimiento empresarial en conservatorios, escuelas y universidades de música

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

7 de abril de 2021

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (3)
  • Arts Escèniques (248)
  • Certàmens i Concursos (112)
  • Clàssiques (607)
  • Contemporànies (515)
  • Educació (82)
  • Entrevistes (94)
  • Events (1)
  • Ja al seu abast (20)
  • lasBandas (38)
  • Notícies (5.372)
  • Ópera (32)
  • Opinió (40)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (6)
  • Resta de Espanya (8)
  • Societats Musicals (1.889)
  • Vist a les Xarxes (14)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.