martes 30 mayo, 2023
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Notícies

La indústria musical valenciana s’enfronta a la pitjor crisi de la seua història

Redacció Redacció
30 de abril de 2020
en Notícies
79 0
0
La indústria musical valenciana s’enfronta a la pitjor crisi de la seua història
127
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

La indústria musical valenciana podria perdre més de 50 milions d’euros per l’impacte de la Covid-19. Es tracta de la pitjor crisi de la seua història segons es desprén de les enquestes realitzades als professionals de la música en directe: empreses promotores, management, sales, so i il·luminació, companyies d’espectacles i serveis. Els resultats formen part de l’estudi elaborat per l’Associació de Promotors Musicals de la Comunitat Valenciana (MusicaProCV), la Valencian Music Association (VAM!), la Fira Valenciana de la Música Trovam – Pro Weekend i l’Associació de Sales de Música en Directe En Viu!.  

L’objectiu d’aquest informe és estimar els efectes econòmics i laborals de la crisi sanitària en la indústria de la música en directe. Així mateix, es pretén valorar les conseqüències de les mesures adoptades per les empreses del sector i l’administració, alhora que es proposen noves línies d’actuació en funció de les dades obtingudes. El període d’estudi abasta des de l’inici de la crisi, el passat 14 de març, fins a la conclusió de la temporada alta, el 15 de setembre.  

Pèrdues econòmiques i de llocs de treball

Segons els primers càlculs, les pèrdues de facturació del sector durant la temporada mitjana (des del 14 de març fins al 31 de maig) ascendiran a 8.660.000€. D’altra banda, durant la temporada alta (des de l’1 de juny fins al 15 de setembre), els danys es valoren en 45.500.000€. D’aquesta manera, les empreses de la música estimen que les pèrdues en la seua facturació per la Covid-19 seran de 54 milions d’euros. S’ha de tenir en compte que els 20 principals festivals de la Comunitat Valenciana representen un 60% d’aquesta quantitat (més de 33 milions d’euros de pèrdues). En canvi, les més afectades per aquesta situació són les empreses promotores, amb un impacte en la seua facturació de 38 milions d’euros (un 83% del total).  

L’estudi també ha abordat les conseqüències de la crisi sanitària del coronavirus en el terreny laboral. A la Comunitat Valenciana, 640 persones treballen de forma directa en empreses promotores, sales de música, productores i empreses de so i il·luminació. Segons les enquestes elaborades, 434 professionals, quasi el 70% de les persones contractades en l’àmbit de la música en viu, s’han vist afectats per un ERTO. Cal tenir en compte que aquestes xifres no inclouen les empreses d’espectacles. D’altra banda, l’Enquesta de Població Activa (EPA) del 2019 va estimar que el personal assalariat en l’àmbit de la cultura arriba al 68,8%. Per tant, s’ha de valorar que hi ha un 30% de personal autònom o eventual que també s’ha vist greument afectat per aquesta situació.  

Aquestes dades palesen el profund impacte que ha tingut la Covid-19 en la música en directe. Cal tenir en compte que el coronavirus ha paralitzat per complet l’activitat d’un dels sectors estratègics més importants en la dinamització econòmica, social i turística de la Comunitat Valenciana. Així, els més de 10.000 espectacles programats des del 14 de març fins a la finalització de la temporada alta s’han hagut d’ajornar o cancel·lar. En aquesta xifra s’inclouen grans festivals, concerts a l’aire lliure i en sales, així com actuacions en municipis per festes patronals, entre altres.  

L’aturada en la venda d’entrades per a esdeveniments culturals programats en 2020 fa preveure una recessió econòmica de la qual la indústria musical tardarà molt més de temps en recuperar-se en comparació amb altres activitats. Així, malgrat el calendari de desescalada anunciat pel govern espanyol, el sector viu en la incertesa i desconeix en quines condicions s’hauran de celebrar els pròxims esdeveniments. La possibilitat de realitzar concerts en recintes al 30% de la seua capacitat és insostenible i inviable en la immensa majoria dels casos.  

Les propostes de la indústria

Els agents de la música en directe han fet arribar a les administracions diversos plans d’acció per tal de pal·liar els efectes de la crisi sanitària i assegurar la continuïtat de l’activitat. En aquest sentit, es considera urgent l’aplicació del concepte de “causa major” per a permetre l’ajornament o suspensió dels esdeveniments musicals programats per a l’any 2020.  

Així mateix, s’haurien de flexibilitzar les normatives de consum relatives a la devolució de l’import de les localitats en els casos d’ajornament i cancel·lació d’actuacions com s’ha fet en altres països europeus. D’aquesta manera, les entrades d’un espectacle ajornat haurien de servir per a la nova data programada en un termini que incloga finals de 2021. En cas de suspensió, s’hauria de contemplar la creació d’un bo bescanviable per tal que el públic pogués assistir a un altre espectacle o festival. Finalment, quan cap de les dues opcions siga viable, el consumidor sempre podria reclamar la devolució de l’import, que seria executable en un període de 18 mesos a partir de l’anunci de la cancel·lació.  

Mesures proposades a les administracions valencianes

La indústria també reclama a les administracions valencianes la implementació d’ajudes urgents que permeten mantindre la cadena de valor musical professional del sector: empreses, autònoms i artistes professionals; la reestructuració i ampliació temporal d’algunes línies d’ajudes; la creació d’un fons autonòmic per al finançament immediat de la indústria musical; a banda d’altres mesures per a garantir la fidelització de públics i l’estimulació del consum cultural en el moment de retorn a l’activitat. Així mateix, s’ha sol·licitat a l’Ajuntament de València, la ciutat on es concentra una part molt significativa de l’activitat musical, una línia de subvencions per a millorar la competitivitat dels agents del ram a la localitat.  

Un pla ReaCtivem benvingut, però insuficient

En eixe sentit, el pla ReaCtivem presentat per la Conselleria ha sigut molt benvingut, però resulta del tot insuficient per a cobrir les necessitats d’un sector cultural que comprén àmbits tan variats com la música, les arts escèniques, el món del llibre i les biblioteques, les arts plàstiques i l’audiovisual. Per exemple, a Catalunya, la Generalitat ha posat en marxa un pla per a la recuperació del seu sector cultural de 21 milions d’euros.

Redacció

Redacció

Relacionades Publicacions

El Premi Iturbi arranca en l’edició més concorreguda de la seua història
Clàssiques

El Premi Iturbi arranca en l’edició més concorreguda de la seua història

30 de mayo de 2023
Llíria organitza el III Concurs Nacional de Clarinet “Llíria, Ciutat Creativa”
Clàssiques

Llíria organitza el III Concurs Nacional de Clarinet “Llíria, Ciutat Creativa”

30 de mayo de 2023
La Unió musical de Xixona compleix el Xé Aniversari amb una festa gran
Societats Musicals

La Unió musical de Xixona compleix el Xé Aniversari amb una festa gran

29 de mayo de 2023
Publicació Següent
El Palau de la Música mostra joies del seu arxiu mitjançant les seues xarxes socials

El Palau de la Música mostra joies del seu arxiu mitjançant les seues xarxes socials

Homenatge a través del jazz als treballadors que cuiden del món

Homenatge a través del jazz als treballadors que cuiden del món

La Jove Banda Simfònica de la FSMCV selecciona la seua plantilla per a 2020

La Jove Banda Simfònica de la FSMCV selecciona la seua plantilla per a 2020

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Seguisca'ns

cambra al Palau cambra al Palau cambra al Palau
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

El Litro de Buñol exhibe su mejor versión en el Concierto de Primavera de la mano de Saül Gómez

El Litro de Buñol exhibe su mejor versión en el Concierto de Primavera de la mano de Saül Gómez

1 semana hace
València: La música entra en campanya de la mà de Sandra Gómez (PSOE)

València: La música entra en campanya de la mà de Sandra Gómez (PSOE)

2 semanas hace
Sandra Gómez (PSOE) muestra un caudal lleno de iniciativas para la música

Sandra Gómez (PSOE) muestra un caudal lleno de iniciativas para la música

1 semana hace
La Lira Saguntina (primera) i l’Artístico-Musical de Sollana (quarta) triomfen en el 46é Certamen de Bandes de la Diputació

La Lira Saguntina (primera) i l’Artístico-Musical de Sollana (quarta) triomfen en el 46é Certamen de Bandes de la Diputació

3 semanas hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • El Músic Llogat
  • Entrevistes
  • Events
  • Fent Barret
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
059 lasBandas directorio 059 lasBandas directorio 059 lasBandas directorio
https://dv.ivc.gva.es/ https://dv.ivc.gva.es/ https://dv.ivc.gva.es/
dia de la musica dia de la musica dia de la musica
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
http://www.lliriamusica.es/ http://www.lliriamusica.es/ http://www.lliriamusica.es/
https://casinomusicaldegodella.com/ https://casinomusicaldegodella.com/ https://casinomusicaldegodella.com/
https://www.valenciabonita.es/ https://www.valenciabonita.es/ https://www.valenciabonita.es/

Destacades

La Unió musical de Xixona compleix el Xé Aniversari amb una festa gran

El cartell dels Concerts de Vivers s’amplia amb l’actuació del músic Guitarricadelafuente

Llíria celebra el II Festival Internacional de Música de Cambra “EdetArts”

Sofía Muran Trus, d’Elx, guanya el premi a la Millor Història de la Comunitat Valenciana en la 15a edició d’AMIC-Ficcions 2023

La soprano Consuelo Hueso ofereix a Dénia un concert per reivindicar a les dones en la música

Ramón Tebar i l’Orquestra de València interpreten la monumental simfonia núm. 6 “tràgica” de Gustav Mahler

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013

Rafael Garrigós imparte un curso de dirección en Colombia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (2)
  • Arts Escèniques (166)
  • Clàssiques (334)
  • Contemporànies (428)
  • Educació (42)
  • El Músic Llogat (10)
  • Entrevistes (77)
  • Events (1)
  • Fent Barret (10)
  • Ja al seu abast (19)
  • lasBandas (26)
  • Notícies (5.234)
  • Opinió (28)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (5)
  • Resta de Espanya (7)
  • Societats Musicals (1.580)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
X