lunes 12 enero, 2026
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Notícies Societats Musicals

Tània Baños: «Els músics són uns gran ambaixadors de de la Vall d’Uixó i hem de cuidar-los»

Redacció Redacció
8 de septiembre de 2016
en Societats Musicals
75 5
0
Tània Baños: «Els músics són uns gran ambaixadors de de la Vall d’Uixó i hem de cuidar-los»
128
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

La Vall d’Uixó és un d’aquells municipis de la Comunitat Valenciana on la música es viu amb una major intensitat. I no només perquè aquesta ciutat de la Plana Baixa compte amb fins a tres bandes de música de primer nivell, sinó perquè, tal i com explica l’alcaldessa Tània Baños, són molts els veïns que han fet de la música una professió que els ha portat a formar part de les millors orquestres del món i a portar el nom de La Vall d’Uixó per bona part del planeta. Un fet, que si bé no és fruit de l’atzar, cal seguir fomentant, perquè, segons Baños, la història de les bandes de música va lligada a la història de la societat valenciana.

-La Vall d´Uixó, amb una població de poc més de 30.000 habitants compta amb fins a tres bandes de música en actiu amb una llarga història. Quina importància tenen aquestes formacions en la vida cultural de la ciutat?
És importantíssima, donat que abans de poder comptar amb el Conservatori de Música era precisament en les bandes on tenia lloc la formació musical. Les seues eren autèntiques escoletes de música on des de ben xicotets els i les alumnes anaven a aprendre a ‘solfejar’ per a després poder entrar en la banda, que era el somni de qualsevol músic. Les bandes de música eren de les poques associacions culturals que hi havia aleshores.

-Més enllà de la seua importància cultural, les societats musicals valencianes juguen habitualment un important paper de cohesió social. Quina és la experiència al respecte a la Vall d´Uixó?
Tant el caràcter cultural com el social estan presents en les bandes de música de la Vall d´Uixó. Pel que fa a l´àmbit cultural, les bandes del nostre poble han sigut sempre un referent, fent sonar la seua música tota la geografia nacional. Són innumerables els premis obtinguts en els diferents certàmens, tant nacionals com internacionals. Pel que fa a l´àmbit social, les bandes de música són veritablement seus de convivència on la germanor i l´amistat estan presents en la totalitat d´actes que organitzen o en els quals participen al llarg de l´any.

-En els últims anys, a la ciutat s´han posat en marxa diversos cicles i iniciatives culturals relacionades amb la música. Quines són les principals cites musicals al llarg de l´any a la Vall d´Uixó?
Cada banda té la seua programació cultural. Totes celebren almenys tres concerts anuals: el de primavera, el d´estiu i el de Nadal. Les tres bandes també actuen amenitzant les processons i cercaviles que durant tot l´any tenim la sort de gaudir al nostre poble. I també, si no cada any, cada tres com a màxim, participen en els certàmens provincials que donen pas a l´autonòmic, en cas de guanyar-lo. Solem tenir participació en les tres seccions disponibles.

-A més de les Falles i d´altres celebracions de rellevància, la seua ciutat compta amb dues festes patronals declarades d´Interès Turístic Nacional. Quina importància juga la música en estes celebracions?
No podem entendre les festes patronals si no són amb l´acompanyament de les seues respectives bandes de música. Tant la Banda Simfònica de l´Ateneu Musical Schola Cantorum com la del Centre Instructiu d´Art i Cultural són les encarregades d´acompanyar la majoria d´actes al voltant de les festes, com les processons, les cercaviles, els concerts o els tradicionals ‘paseíllos’.

-La Vall d´Uixó és potser una de les ciutats amb una major importància dins del món de les bandes de música. Pensa que aquest ric patrimoni s’ha sabut vendre no només als valencians sinó també al públic nacional i internacional?
És evident que la música és el llenguatge universal. Des de ben xicotets les nostres mares o les nostres iaies ens han iniciat d´alguna manera en el món de la música amb les cançonetes populars i les ‘nanes’. I això es pot veure en l´afició que existeix per la música a la nostra terra. Les nostres bandes, com ja he dit, es donen a conèixer per tot arreu, assistint a festivals i certàmens. A més, vull destacar que les millors orquestres de música tenen o han tingut algun representant valler en les seues files. L´orquestra de RTVE, la de València, la ONC, la del Vallès, l´Orquestra Mundial… Són sols alguns exemples. Molts dels nostres veïns i veïnes desconeixen este fet, pel que seria molt positiu ficar en valor a estos grans professionals.

– Quin paper creu que han de jugar els Ajuntaments en la seua promoció?
Les bandes de música són un dels elements més importants a nivell social i cultural, sobre tot a la nostra ciutat. Són molts els músics que treballen i viuen a altres ciutats i que allà on van porten el nom del nostre poble amb orgull. Són uns gran ambaixadors de la Vall d´Uixó i hem de cuidar-los. L´Ajuntament és la institució més propera al ciutadà, a les escoles de música i a les bandes locals i hem de fer una aposta forta per la música com element integrador de les persones, perquè educa en valors i forma integralment a qui la practica.

-La música s´ha convertit en els últims anys en una sortida professional per a molts joves i no tan joves. Quin impacte econòmic pensa que tenen les tres bandes de música de la Vall d´Uixó a nivell local?
No sabria quantificar-lo, però és clar que la música és una sortida professional per a molts vallers i valleres. Afortunadament tenim l´honor de tindre grans professionals que viuen de la música, a Madrid, València, Castelló, Sevilla, Barcelona, Bilbao i també a d’altres països. No sols a orquestres o bandes, sinó com a professors de música a conservatoris, formant als qui en el futur volen dedicar-se també al món de la música. A nivell local, les bandes de música estan presents a totes les festes, i això també genera un impacte econòmic; com ho fan els diversos concerts que celebren al llarg de l´any i que atrauen a moltes persones. Hem d´impulsar eixes sinèrgies entre el món de la cultura i el sector hostaler i comercial de la nostra ciutat, així com treballar per a que la música puga ser també un dels atractius turístics que oferir als visitants.

-La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana i el propi Consell treballen per tal que les bandes de música siguen reconegudes com a Patrimoni de la Humanitat per part de la UNESCO. Pensa que aquest reconeixement serviria per a posar en el lloc on es mereixen els centenars de societats que cohesionen la Comunitat?
Hem parlat abans de la importància de ficar en valor als músics que fan d´ambaixadors de la nostra terra allà on van a tocar, així com del gran treball que realitzen les societats musicals amb les bandes i les escoles de música. Qualsevol reconeixement es quedarà curt per a la gran feina que fan, però estic convençuda que un reconeixement com ser considerades Patrimoni de la Humanitat faria justícia a tants i tants anys de dedicació, perquè la història de les bandes de música va lligada a la història de la nostra terra i de la societat valenciana.

Redacció

Redacció

Relacionades Publicacions

La banda de la Punta, refundada per nets dels fundadors a principis del segle XX, es consolida
Societats Musicals

La banda de la Punta, refundada per nets dels fundadors a principis del segle XX, es consolida

7 de enero de 2026
La Coordinadora de Sociedades Musicales de Valencia critica la ausencia de las bandas de música en la Cabalgata de Reyes
Societats Musicals

La Coordinadora de Sociedades Musicales de Valencia critica la ausencia de las bandas de música en la Cabalgata de Reyes

7 de enero de 2026
La Artística de Chiva cierra su 175 aniversario con un espectacular Concierto de Navidad
Societats Musicals

La Artística de Chiva cierra su 175 aniversario con un espectacular Concierto de Navidad

16 de diciembre de 2025
Publicació Següent
Seis Bandas protagonizarán la «Trobada» de L´alcalatén – Alto Mijares

Seis Bandas protagonizarán la "Trobada" de L´alcalatén - Alto Mijares

Teulada acoge el sábado la segunda actuación de la Joven Orquesta Sinfónica de la FSMCV

Teulada acoge el sábado la segunda actuación de la Joven Orquesta Sinfónica de la FSMCV

Xixona, tradición musical desde 1878

Xixona, tradición musical desde 1878

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Seguisca'ns

gobierno gobierno gobierno
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

La Coordinadora de Sociedades Musicales de Valencia critica la ausencia de las bandas de música en la Cabalgata de Reyes

La Coordinadora de Sociedades Musicales de Valencia critica la ausencia de las bandas de música en la Cabalgata de Reyes

5 días hace
La Artística de Chiva cierra su 175 aniversario con un espectacular Concierto de Navidad

La Artística de Chiva cierra su 175 aniversario con un espectacular Concierto de Navidad

4 semanas hace
La banda de la Punta, refundada per nets dels fundadors a principis del segle XX, es consolida

La banda de la Punta, refundada per nets dels fundadors a principis del segle XX, es consolida

5 días hace
Editorial lasBandas #77: Viena abre el año cambiando el futuro

Editorial lasBandas #77: Viena abre el año cambiando el futuro

1 semana hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Certàmens i Concursos
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • Entrevistes
  • Events
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Ópera
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals
  • Vist a les Xarxes

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
jg jg jg
PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA
POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025
cultura cultura cultura
SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ

Destacades

La Coordinadora de Sociedades Musicales de Valencia critica la ausencia de las bandas de música en la Cabalgata de Reyes

L’Orquestra de València inaugura 2026 amb un programa ple de misticisme i transcendència sonora sota la direcció de Nacho de Paz

Editorial lasBandas #77: Viena abre el año cambiando el futuro

El Palau de la Música tanca 2025 amb més de 229.000 persones, i firma un dels millors anys

València rebrà 2026 amb música, animació i focs artificials

lasBandas i La Traca vos desitgen bones festes i un prósper Any Nou 2026

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

7 de abril de 2021

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (3)
  • Arts Escèniques (244)
  • Certàmens i Concursos (78)
  • Clàssiques (580)
  • Contemporànies (506)
  • Educació (79)
  • Entrevistes (93)
  • Events (1)
  • Ja al seu abast (20)
  • lasBandas (38)
  • Notícies (5.355)
  • Ópera (28)
  • Opinió (38)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (6)
  • Resta de Espanya (8)
  • Societats Musicals (1.851)
  • Vist a les Xarxes (14)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.