sábado 7 marzo, 2026
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Notícies

Bankia Escolta Valencia destinarà  un milió d’euros per a mitigar l’impacte de la pandèmia en les societats musicals

Redacció Redacció
18 de marzo de 2021
en Notícies
76 4
0
Bankia Escolta Valencia destinarà  un milió d’euros per a mitigar l’impacte de la pandèmia en les societats musicals
128
COMPARTIDOS
1.6k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

Entre les novetats d’enguany destaquen l’impuls al moviment orquestral a la Comunitat Valenciana mitjançant nous projectes com la convocatòria d’Ajudes a la Música Valenciana, el Pla d’Estímul a les orquestres valencianes o el I Festival d’Orquestres Juvenils.

Bankia Escolta Valencia’, el projecte dirigit a promocionar i donar suport a la música i el moviment associatiu musical a la Comunitat Valenciana i dotat d’un milió d’euros en 2021, impulsarà enguany noves iniciatives amb la finalitat d’adaptar-se a la realitat derivada de la pandèmia de la Covid-19 i a mitigar l’impacte d’aquesta sobre el col·lectiu de societats musicals.
El programa, impulsat per Bankia amb el suport de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) i l’Institut Valencià de Cultura (IVC), s’ha redissenyat amb la finalitat d’adaptar aquests projectes a l’evolució de la pandèmia conscients del greu impacte que està tenint sobre l’activitat musical, tant professional com amateur, i que està posant en risc la supervivència del teixit associatiu i musical de la regió. Una de les novetats més destacades és la reconversió dels ‘Premis Bankia al talent musical a la Comunitat Valenciana’, que es convoquen de manera biennal per a reconèixer a persones i entitats que estan desenvolupant projectes d’excel·lència de referència nacional i internacional en els diferents àmbits de la música.
En l’edició de 2021, aquesta iniciativa es reconverteix en les noves ‘Ajudes a la Música Valenciana’, ajudes econòmiques amb un destacat vessant social, que permeten beneficiar a un nombre major d’entitats i agrupacions musicals.
Amb un pressupost de 90.000 euros, les ‘Ajudes a la Música Valenciana’ concediran un total de 26 premis, articulats en quatre categories: ‘Ajudes a les empreses i als emprenedors/as relacionats amb l’activitat musical a la Comunitat Valenciana’, ‘Ajudes a les formacions musicals de caràcter professional’, ‘Ajudes als centres educatius que desenvolupen innovacions per a mantenir la qualitat educativa i impulsen projectes d’igualtat i inclusió social en temps de la Covid-19’ i ‘Ajudes a les societats musicals que desenvolupen plans de contingència per a mitigar els riscos de la Covid-19’.
El ‘Pla d’Estímul a les orquestres valencianes’ serà, a més, una de les línies estratègiques d’actuació del programa ‘Bankia Escolta València’ en aquesta edició. Amb un pressupost total de 90.000 euros, aquesta línia té com a finalitat l’impuls del moviment orquestral de les societats musicals, fomentant el teixit orquestral i acostant aquest tipus de repertoris als municipis de la Comunitat Valenciana, contribuint així a la seua promoció cultural i turística. ‘Concurs d’Orquestres de la Comunitat Valenciana’
Si bé les circumstàncies sanitàries no han permès convocar l’edició de 2021 del ‘Concurs d’Orquestres de la Comunitat Valenciana’, sí que es mantenen projectes com el ‘Festival d’orquestres’ i el ‘Cicle de concerts’, igual que altres anys, però adequant el calendari a les circumstàncies actuals, a fi d’assegurar en tot moment el compliment de les mesures de seguretat i salut establides.
Aquestes propostes s’implementaran amb el ‘I Festival d’Orquestres Juvenils’, un nou cicle de concerts d’orquestres juvenils de les escoles de música i centres autoritzats de les nostres societats musicals que té per objectiu continuar potenciant aquesta línia de foment de la pràctica orquestral entre els estudiants més joves del col·lectiu. A tot això se sumarà un curs de perfeccionament per a directors d’aquestes orquestres juvenils, impartit pel mestre Cristóbal Soler, així com un estudi sobre la situació actual dels projectes orquestrals juvenils a la Comunitat Valenciana.
Pel que fa a l’àrea de protecció i conservació del patrimoni, el projecte ‘Música a la Llum’ mantindrà un any més la seua ferma aposta per la investigació, catalogació i difusió del patrimoni musical que atresoren les societats musicals. Si durant l’edició anterior i a conseqüència de la pandèmia, aquest projecte s’ha vist reconvertit en un cicle de quinze concerts en l’Alqueria Julià-Casa de la Música, per a l’edició 2021 es pretén culminar l’any amb un concert a càrrec de la Jove Banda Simfònica de la FSMCV en el qual s’interpretaran obres recuperades gràcies a aquesta iniciativa, amb el consegüent enregistrament discogràfic.
Així mateix, es manté el compromís amb altres línies bàsiques d’actuació com és la pròpia ‘Alqueria Julià-Casa de la Música’, nova seu de la FSMCV, i la seua dinamització; la convocatòria de beques per als alumnes de les escoles de la xarxa de societats musicals que enguany celebrarà la seua vuitena edició amb un pressupost de 300.000 euros i que ha permès donar suport als estudis musicals de més de 5.800 estudiants des de la seua posada en marxa l’any 2014, i que continuen sent més necessàries que mai, així com la campanya ‘Acosta’t a la música’, promoguda de la mà de l’IVC.
Vertebració del territori
La coordinadora de la Direcció de Comunicació i Relacions Externes de Bankia a la Comunitat Valenciana i Múrcia, Isabel Rubio, ha destacat «la importància de mantenir el suport a les societats musicals en un moment tan necessari a través d’un programa que ja s’ha convertit en referent des del punt de vista social i cultural i amb el qual, des de 2014, hem contribuït a vertebrar el territori». «Per a Bankia la música representa els nostres propis valors: professionalitat, integritat, compromís, proximitat i orientació a l’assoliment», ha subratllat.
Per a la presidenta de la FSMCV, Daniela González, «el programa ‘Bankia Escolta Valencia’ suposa un suport vital per al col·lectiu de les societats musicals, especialment en aquests moments, que són crítics per l’enorme impacte que està suposant la crisi en el nostre sector. Gràcies a aquest programa hem impulsat projectes clau en termes de conservació patrimonial, foment de l’educació musical o d’impuls del teixit orquestral en el nostre territori, entre altres, consolidant-se com a referent en el foment del nostre patrimoni i la nostra cultura». «Ara -afig la Presidenta- amb l’adaptació d’aquests projectes a la nova realitat, tornem a demostrar que Bankia Escolta València segueix al costat de les societats musicals quan més el necessiten».
Per a Marga Landete, directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’Institut Valencià de Cultura, el programa ‘Bankia escolta València’ «ha suposat un abans i un després en el suport institucional a les bandes de música del nostre territori i ja és un puntal imprescindible del creixement i la consolidació de nombroses societats musicals valencianes, així com en la formació dels nostres músics. Enguany apostem encara més si cap per tots els projectes que ho componen, per a continuar estant al costat de la música en tots els seus vessants».

Redacció

Redacció

Relacionades Publicacions

El Palau de la Música se suma al 8M amb un concert de l’Orquestra de València dirigida per Virginia Martínez
Clàssiques

El Palau de la Música se suma al 8M amb un concert de l’Orquestra de València dirigida per Virginia Martínez

7 de marzo de 2026
Tensión en la Federación de Sociedades Musicalesde la CV tras una polémica reforma estatutaria
Societats Musicals

Tensión en la Federación de Sociedades Musicalesde la CV tras una polémica reforma estatutaria

5 de marzo de 2026
La Diputació de València impulsa la 5a edició del Festival Nómade amb presència de dones artistes
Notícies

La Diputació de València impulsa la 5a edició del Festival Nómade amb presència de dones artistes

5 de marzo de 2026
Publicació Següent
L’Amistat de Quart de Poblet celebra el Concert de primavera

L'Amistat de Quart de Poblet celebra el Concert de primavera

Episodi 5: 50 anys de música a Castalla. I astò acaba de començar!

Episodi 5: 50 anys de música a Castalla. I astò acaba de començar!

El petard: un instrument musical.

El petard: un instrument musical.

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Seguisca'ns

gobierno gobierno gobierno
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

La Santa Cecilia de Cullera retorna al Certamen de València, des de 2018, i celebra el centenari de la seua primerenca participació

La Santa Cecilia de Cullera retorna al Certamen de València, des de 2018, i celebra el centenari de la seua primerenca participació

2 semanas hace
La FSMCV li la juga demà. El futur no es gestiona ampliant el poder, sinó reforçant la institució

La FSMCV li la juga demà. El futur no es gestiona ampliant el poder, sinó reforçant la institució

2 semanas hace
Palau de la Música de València. Agenda 15-30 novembre 2025

Palau de la Música de València. Programación febrero 2026

1 mes hace
La FSMCV a escrutinio: Sociedades Musicales y reconocidos profesionales impulsan su renovación

La FSMCV a escrutinio: Sociedades Musicales y reconocidos profesionales impulsan su renovación

3 semanas hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Certàmens i Concursos
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • Entrevistes
  • Events
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Ópera
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals
  • Vist a les Xarxes

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
jg jg jg
PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA
POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025
cultura cultura cultura
SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ

Destacades

La Diputació de València impulsa la 5a edició del Festival Nómade amb presència de dones artistes

Cartell de Concerts de Cullera per a Festes Majors

La Orquesta Filarmónica de Requena ofrecerá 10 conciertos con prestigiosos músicos y artistas en su 20º aniversario

L’Orquestra de València enlluerna Madrid

El MuVIM dedica el mes de marzo a la mujer en la música, la literatura y el arte

Palau de la música de València: Programació de març 2026

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

7 de abril de 2021

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (3)
  • Arts Escèniques (245)
  • Certàmens i Concursos (79)
  • Clàssiques (587)
  • Contemporànies (509)
  • Educació (80)
  • Entrevistes (93)
  • Events (1)
  • Ja al seu abast (20)
  • lasBandas (38)
  • Notícies (5.362)
  • Ópera (28)
  • Opinió (38)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (6)
  • Resta de Espanya (8)
  • Societats Musicals (1.859)
  • Vist a les Xarxes (14)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.