lunes 14 julio, 2025
Les Bandes de Música
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast
Sin resultados
Ver todos los resultados
Sin resultados
Ver todos los resultados
# # #
lasBandas Entrevistes

‘Fem Banda en À Punt’, nou programa de música de Banda amb una gran directora al capdavant, Inma Mateu

"Posar-te al capdavant d’una agrupació musical, siga la que siga, em fa sentir responsable de tot. Elmateix a un programa de ràdio"

Juandedios Leal Juandedios Leal
16 de junio de 2025
en Entrevistes
86 2
0
‘Fem Banda en À Punt’, nou programa de música de Banda amb una gran directora al capdavant, Inma Mateu

Inma Mateu al front dels micròfons

142
COMPARTIDOS
1.8k
VISTAS
Compartir en FacebookCompartir en Twitter

«Fem Banda» ofereix entrevistes amb músics, compositors, directors i musicòlegs, destacant tant a joves talents com a figures consolidades. El programa també aborda temes relacionats amb l’educació i la salut musical, i presenta seccions com “El rebost de la banda” i “Joves talents”.

Amb la seua experiència com a directora d’orquestra, banda i cor, Inma Mateu aporta una perspectiva única al programa, connectant amb la rica tradició musical de la Comunitat Valenciana.
Inma Mateu dirigeix el programa «Fem Banda» en À Punt Ràdio, un espai dedicat a les societats musicals valencianes. El programa s’emet els caps de setmana, dissabtes i diumenges, de 8.30 a 10.00 h
Inma Mateu Fortuño és una destacada directora d’orquestra, banda i cor, nascuda en 1968 a Benigànim (València).

  • Com vas descobrir la teua passió per la música tan jove?
  • Doncs, quan creixes en una casa rodejada de músics i de música, tens un tant per cent alt de dedicar-te a ella.Segons em conten, de menuda sempre anava agafada de la butxaca del pantaló de mon pare mentre feien Jo no ho recorde, però als 6 anys ja em vaig apuntar a la banda, i és una cosa que sempre ha anat amb mi. No saps la raó exacta, però saps que és això el que vols fer, perquè et fa feliç.

D’ells vaig aprendre valors importantíssims com el respecte, elcompanyerisme i, sobretot, l’entrega, la passió i l’amor per la música

  • Què recordes amb més estima dels teus primers anys a “La Tropical” de Benigànim?
  • Sense dubte, els que recorde amb més estima, per tot el que vaig aprendre d’ells, són els membres fundadors de la societat musical, com eren Ricardo Llario (el tio Tarran), José Gimeno (el tio Gimeno), Joaquim Garcia (el tio Roca), Miguel Llario (el tio Ligero), Vicent Part (el tio Mansano), Rafael Llopis (el tio Llopis), José Seguí (Seguí), Bautista Llopis (el tio Batiste Llana), José Cuquerella (el tio Calores), Rafael Vidal (el tio Colombari) i, sobretot, monpare, el tio Evaristo. D’ells vaig aprendre valors importantíssims com el respecte, el companyerisme i, sobretot, l’entrega, la passió i l’amor per la música. Però també m’agradaria nombrar dos directors que van passar per la banda i, sense saber-ho ni ells ni jo, han marcatla meua manera d’entendre i interpretar la música: el mestre José Mª Alba Llácer, amb la seua energia i fort caràcter, i el mestre Godofredo Garrigues, amb una sensibilitat i tendresa enormes.
  • Com és posar-se al capdavant d’una orquestra o d’un cor? Fa respecte al principi?
  • Clar que fa respecte, però sobretot el que em dona és molta responsabilitat. Posar-te al capdavant d’una agrupació musical, siga la que siga, em fa sentir responsable de tot: de com interpreten les obres, de com sona el grup, de la seua disciplina, del seu gaudir.. M’agrada crear bon rotllo. Fins i tot, socresponsable de que la gent que ve a veure el concert disfrute escoltant-lo.

La primera dona del curs en Berklee

  • Vas ser la primera dona seleccionada com a activa al curs de direcció de la Com vas viure aquella experiència?
  • Per a mi va ser tota una sorpresa. Ho explique: quan van nàixer les meues filles, vaig haver de reduir la feina. I encara que m’agradava estudiar i aprendre, amb elles i el conservatori ja en tenia prou. Quan es van fer més grans, va ser un bon moment per tornar a estudiar. Aleshores em van parlar dels cursos de la Berklee i vaig enviar la sol·licitud. Allí vaig conéixer Rafa Sanz i la seua dona, també directora, Natalia Montañés La sorpresa va ser que, encara que havien passat els anys, seguia sent l’única dona del curs. A més, ja tenia una certa edat. I després, quan van vindre a entregar els diplomes, em van dir que era la primera dona activa dels cursos de la Berklee. Això era l’any 2016. Jo vaig pensar: encara seguim igual? On estan les xiques? He de dir que actualment això ja no és així, menys mal. He fet cursos i màsters on hi ha moltes xiques.
  • Dones en la direcció de les Bandes valenciana encara no arribem ni a deuhas afrontat?
  • Buff… Ja ho crec. Encara hi ha moltes dificultats per a les dones en el món de la direcció. Una dada important: de les més de 550 bandes federades a la Comunitat Valenciana, directores titulars en la banda principal de la societat no arribem ni a 10. Personalment, crec que les societats musicals encara no confien en una dona per estar al capdavant. No sé quan canviarà. Mireu, no ho sé segur, però per l’edat que tinc i la meua trajectòria, crec que soc la dona més vegades ha rebut un NO en una entrevista o elecció de director/a. I davant d’eixe problema, el que feia –com deia el meu mestre Norman Milanés– era estudiar més i més. No trobava altra solució.
  • Hi ha alguna actuació o projecte que recordes com un moment clau de la teua carrera?
  • Hi ha alguns moments clau, però un d’ells va ser quan em van cridar per ser directora de la Banda SimfònicaFederal de Dones l’any 2016, encara que ja portava 20 anys en el món de la direcció I un altre va ser el 2021, quan em van cridar d’À Punt Ràdio per ser col·laboradora en un programa per parlar de música: El Racó de la Banda.
  • Tens algun projecte entre mans que et fa especial il·lusió?
  • El que porte ara mateix. No fa molt que he començat un nou projecte a À Punt Ràdio, un programa que redacte i presente: FEM BANDA. Tot un repte. En aquest programa intente visibilitzar tot el que envolta el món de les societats musicals, d’on ix el 98% dels músics professionals i amateurs de la Comunitat Valenciana. En el món de la direcció, sempre m’il·lusionen els concerts amb la banda que tinc al capdavant: la Societat Artístico Musical “La Vall” de Càrcer o els del Conservatori “Josep Climent” d’Oliva. A l’octubre dirigiré un concert a l’ADDA d’Alacant amb la Societat Musical L’Illa de Benidorm, una banda que ja he dirigit i que em fa molta il·lusió tornar a dirigir.
Juandedios Leal

Juandedios Leal

Relacionades Publicacions

José Vicente Pedrola de nou president de la Unió Musical de Llíria; “Tornar a la presidència és un repte personal i una il·lusió renovada”
Entrevistes

José Vicente Pedrola de nou president de la Unió Musical de Llíria; “Tornar a la presidència és un repte personal i una il·lusió renovada”

29 de mayo de 2025
Beatriz Fernández, ‘Personaje musical del año 2024’ según  el periódico lasBandas
Entrevistes

Beatriz Fernández, ‘Personaje musical del año 2024’ según el periódico lasBandas

25 de febrero de 2025
Vicente Llimerá, director del Palau: «Quiero resaltar la internacionalización del Palau y de la Orquesta»
Entrevistes

Vicente Llimerá, director del Palau: «Quiero resaltar la internacionalización del Palau y de la Orquesta»

24 de octubre de 2024
Publicació Següent
Juan Pablo Valero, comissionat i coordinador de València Music City

Juan Pablo Valero, comissionat i coordinador de València Music City

L’Escalante tanca la temporada amb més de 24.000 espectadors en 230 funcions i premis a la producció

L'Escalante tanca la temporada amb més de 24.000 espectadors en 230 funcions i premis a la producció

Opinió: Dos reptes per a racionalitzar i modernitzar la nostra música: València Music City i ‘setmusic’

Opinió: Dos reptes per a racionalitzar i modernitzar la nostra música: València Music City i ‘setmusic’

Seguisca'ns

PALAU MUSICA PALAU MUSICA PALAU MUSICA
Periòdic de la música, les músiques i la cultura popular
· Tots els mesos arribem puntualment als nostres seguidors, compradors i subscriptors.
· El primer periòdic que ens conta l’actualitat de la nostra música.
· Per a obtindre la col·lecció en paper o en PDFs. Emplena el butlletí ací
https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es https://www.casa-mediterraneo.es
https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/ https://www.latraca.net/

Recomanades

CIBM25. José Rodríguez, presidente de la Banda de Música de Vilatuxe: “Venimos de una tradición musical humilde pero apasionada, donde cada nota se trabaja con respeto”

CIBM25. José Rodríguez, presidente de la Banda de Música de Vilatuxe: “Venimos de una tradición musical humilde pero apasionada, donde cada nota se trabaja con respeto”

3 semanas hace
CIBM25. Vicente Jesús Parra, presidente de La Unión Musical de Almansa: “Venimos a aprender de las mejores bandas y sociedades musicales del mundo”

CIBM25. Vicente Jesús Parra, presidente de La Unión Musical de Almansa: “Venimos a aprender de las mejores bandas y sociedades musicales del mundo”

3 semanas hace
CIBM25. Alicia Marí, presidenta del Ateneu Musical de Cullera: “Nuestra trayectoria está íntimamente unida a la participación en el Certamen de Valencia, con sentimiento de orgullo y responsabilidad”

CIBM25. Alicia Marí, presidenta del Ateneu Musical de Cullera: “Nuestra trayectoria está íntimamente unida a la participación en el Certamen de Valencia, con sentimiento de orgullo y responsabilidad”

6 días hace
La Unió Musical de Llíria torna al Palau per celebrar la seua victòria en el Certamen internacional de 2024

La Unió Musical de Llíria torna al Palau per celebrar la seua victòria en el Certamen internacional de 2024

7 días hace

Categories

  • Agenda
  • Arts Escèniques
  • Certàmens i Concursos
  • Clàssiques
  • Contemporànies
  • Educació
  • Entrevistes
  • Events
  • Ja al seu abast
  • lasBandas
  • Notícies
  • Ópera
  • Opinió
  • Presències Permanents
  • Reportatges
  • Resta de Espanya
  • Societats Musicals
  • Vist a les Xarxes

Navegar per etiqueta

Josep Lluis Galiana Juandedios Leal Pedro Rodríguez Pioneres Salvador Astruells Moreno Sandra Gómez
jg jg jg
PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA PROGRAMACIO ESCENA
POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA POLIRÍTMIA
https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/ https://sanimusic.net/
fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025 fitur Dipu valencia 2025
cultura cultura cultura
SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ SAUL GOMEZ

Destacades

Buñol vela armas para el 50 Mano a Mano

La Unió Musical de Llíria torna al Palau per celebrar la seua victòria en el Certamen internacional de 2024

La XVIIª Òpera Benicàssim albergarà quatre concerts amb reconeguts artistes i diverses activitats

El Palau de la Música presenta la nova programaciò en majúscules

L’Orquestra de València torna al festival Serenates amb un programa rítmic i de sorprenent virtuosisme de la mà d’Andrés Valero-Castells

Les Arts Volant inicia la novena edició amb la representació de l’òpera ‘La Ventafocs’ a Puçol

Tendències

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?
Notícies

La pandemia, ¿una buena etapa para el desarrollo artì­stico?

Manoli Aracil
6 de abril de 2021
1

Ante las circunstancias más complicadas, el ser humano puede llegar a adaptarse a llevar mucho más allá...

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

Josep Lluìs Galiana aprofundeix amb el seu disc ‘Soprano Saxophone Solos’ en la lliure improvisació, textures i paisatges sonors

7 de abril de 2021

Alberic organitza el 47 Festival de Bandes de Música

18 de junio de 2013

Concierto de primavera en la Unión Musical de Moncada

23 de mayo de 2013
Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

Los acordes de ayer y de hoy en una enciclopedia

23 de mayo de 2013
Les Bandes de Música

Las Bandas de Música de la Comunitat Valenciana

El primer diari en línia de la CV dedicat a tota la música en general (perquè tota la música és banda). Actualitzat diàriament.
Notícies, reportatges, cròniques i entrevistes.
Tots plegats per una informació de tot el que esdevé al voltant de totes les músiques i la cultura popular de la CV.
El més acurat està a www.lasbandasdemusica.com
Som també l'expressió de l'únic tabloide lasBandas que es dedica a mostrar mensualmente el millor la nostra música

Síguenos en las redes sociales:

Categorías

  • Agenda (2)
  • Arts Escèniques (240)
  • Certàmens i Concursos (47)
  • Clàssiques (558)
  • Contemporànies (497)
  • Educació (76)
  • Entrevistes (89)
  • Events (1)
  • Ja al seu abast (20)
  • lasBandas (36)
  • Notícies (5.335)
  • Ópera (24)
  • Opinió (37)
  • Presències Permanents (1)
  • Reportatges (5)
  • Resta de Espanya (8)
  • Societats Musicals (1.827)
  • Vist a les Xarxes (12)

Etiquetas

Josep Lluis Galiana (1) Juandedios Leal (4) Pedro Rodríguez (2) Pioneres (5) Salvador Astruells Moreno (1) Sandra Gómez (1)
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Contacto
  • Publicidad y Promoción

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.

¡Dar una buena acogida!

Inicie sesión en su cuenta a continuación

¿Contraseña olvidada?

Recupera tu contraseña

Ingrese su nombre de usuario o dirección de correo electrónico para restablecer su contraseña.

Iniciar sesión
Sin resultados
Ver todos los resultados
  • Inici
  • Notícies
    • Societats Musicals
    • Clàssiques
    • Contemporànies
    • Educació
    • Resta de Espanya
    • Presències Permanents
  • Entrevistes
  • Reportatges
  • Arts Escèniques
  • Opinió
  • Events
  • lasBandas
  • La Traca
  • La Botiga
    • PDFs al teu abast

© La Traca Publicacions Valencianas, s.l.